//
کدخبر: ۳۱۵۴۰۴ //

حمله نیروهای تشکیلات خودگردان به تظاهرات محکومیت قتل فعال فلسطینی در رام الله

جبهه مردمی آزادی فلسطین با محکومیت حمله امروز نیروهای تشکیلات خودگردان به تظاهرات محکومیت قتل فعال فلسطینی در رام الله خواستار تظاهرات گسترده کرانه باختری علیه رهبری و فرماندهان تشکیلات خودگردان شد.

حمله نیروهای تشکیلات خودگردان به تظاهرات محکومیت قتل فعال فلسطینی در رام الله
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در لباس غیرنظامی، به تظاهرات شهروندان رام الله در محکومیت جنایت ترور فعال فلسطینی حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، شهر رام الله امروز شاهد ادامه اعتراضات مردمی به کشته شدن نزار بنات فعال فلسطینی به دست نهاد امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

مردم رام الله امروز با تحصن در میدان المناره رام الله خواستار مجازات مسئولان جنایت ترور بنات و استعفای دولت و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و برگزاری انتخابات شدند

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعار خواستار شناسایی قاتلان بنات و کناره گیری تشکیلات خودگردان از قدرت شدند.

در شهر الخلیل نیز راهپیمایی مشابهی برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آن با سر دادن شعار خواستار مجازات عاملان قتل بنات شدند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با شدیدترین لحن سرکوبگری تشکیلات خودگردان علیه تظاهرات‌کنندگان در رام الله را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو از جمله خبرنگاران امروز برای محکوم کردن جنایت ترور نزار بنات مبارز فلسطینی به خیابان‌ها آمدند و ما رهبری تشکیلات خودگردان و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی را مسئول مستقیم حمله امروز به مردم می‌دانیم.

جبهه خلق از مردم کرانه باختری خواست با آمدن به خیابان‌ها مخالفت خود را با رفتارهای تشکیلات خودگردان اعلام کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: زمان آن فرا رسیده که ملت فلسطین و جنبش ملی فلسطین جلوی این رفتارهای تشکیلات خودگردان را بگیرند.

طبق گفته خانواده «نزار بنات»، ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعت ۳:۳۰ بامداد پنج‌شنبه به خانه او حمله کرده و با شلیک گلوله و پرتاب بمب صوتی و با زور در خانه را شکسته و وارد شدند و در حالی که اهالی خانه خواب بودند، شروع به ضرب و شتم شدید «نزار بنات» کردند.

به گفته خانواده وی، مأموران در حین بازداشت هیچ یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکرده و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد. ساعاتی پس از بازداشت استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و ساعاتی بعد در بیانیه‌ای مدعی شد که مأموران در حین بازداشت حکم جلب به همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

«نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکردگی «محمود عباس» و کاندیدای فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، «تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد».

او همچنین حامی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران بود و در چندین ویدئو به انتقاد از موضع برخی کشورهای عربی در خصوص ایران پرداخته بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان