//
کدخبر: ۳۱۵۲۱۹ //

سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد

در حالی‌که وزارت خارجه روسیه به سفیر انگلیس هشدار داد ، در صورت تکرار نقض مرزهای این کشور، مسئولیت عواقب آن برعهده لندن است، مقامات انگلیسی اظهارات ضدونقیضی در رابطه با حادثه رخ داده در آب‌های دریای سیاه ارائه داده‌اند.

سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دبرا برونرت" سفیر انگلستان در مسکو روز پنج‌شنبه در رابطه با نقض مرزهای دریایی روسیه توسط ناوشکن "دیفندر" نیروی دریایی انگستان در آب‌های دریای سیاه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و اعتراض شدیدالحن و رسمی مقامات مسکو به وی ابلاغ گردید.

خانم برونرت بعد از 35 دقیقه ساختمان وزارت خارجه را بدون پاسخ دادن به سئوال خبرنگاران ترک کرد.

در وزارت خارجه روسیه به سفیر انگلیس هشدار داده شد که در صورت تکرار اقدامات تحریک آمیزی نظیر حادثه رخ داده توسط ناوشکن انگلیسی، تمامی مسئولیت عواقب احتمالی آن بطور کامل بر عهده کشور انگلستان خواهد بود. در این دیدار یکبار دیگر تأکید شد که طرف روسی اقدام ناوشکن "دیفندر" در وارد شدن به مرزهای ملی این کشور، نقض جدی کنوانسیون سازمان ملل مربوط به حقوق دریایی ارزیابی می‌شود.

ادعای مقامات لندن درباره حضور ناوشکن انگلیسی در آب‌های بین المللی

در این رابطه، طبق اطلاعات خبرگزاری رویترز، "دومینیک راب" وزیر امور خارجه انگلستان اطلاعات مربوط به اینکه طرف روسی تیراندازی‌های هشدار دهنده‌ای، از جمله با استفاده از بمب‌های هوایی انفجاری به سمت ناوشکن "دیفندر" انگلیس در دریای سیاه نجام داده را تکذیب کرد و ادعای وزارت دفاع این کشور در این باره که این کشتی نظامی مطابق با قوانین بین المللی و بطور صلح جویانه وارد آب‌های ساحلی روسیه شده را تکرار کرد.

این در حالی است که "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس شب گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که لندن شبه جزیره کریمه را جزو خاک روسیه نمی‌داند و به همین دلیل، به عقیده وی، ناوشکن انگلیسی "کاملاً حق داشته" در آب‌های بین المللی این منطقه از دریای سیاه تردد کند.    

لازم به یادآوری است، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه به همراه نیروهای مرزبانی این کشور روز چهارشنبه مانع از نقض مرزهای ملی روسیه توسط ناوشکن "دیفندر" متعلق به نیروی دریایی انگلیس شدند که هنگام تردد در مناطق شمال غربی دریای سیاه، وارد آب‌های ساحلی روسیه شده و تا 3 کیلومتر در این منطقه پیشروی کرده بود.

طبق این اطلاعات، در این رابطه نیروهای مرزبانی بعد از عدم توجه خدمه این ناوشکن انگلیسی به هشدار مربوط به برخورد نظامی، شلیک‌های هشدار دهنده به طرف این کشتی انگلیسی انجام دادند و جنگنده بمب‌افکن سوخو-24ام روسی نیز مجبور به استفاده از 4 بمب هوایی انفجاری شد و تنها پس از آن ناوشکن "دیفندر" آب‌های ملی روسیه را ترک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان