//
کدخبر: ۳۰۸۷۱۸ //

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات برجام

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به پیشرفت های بدست آمده در مذاکرات وین اشاره کرد.

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات برجام

 وزارت خارجه روسیه در این ین بیانیه خاطرنشان کرد: روز اول ماه می(دیروز شنبه) در وین نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار و در جریان آن نتایج دور سوم مذاکرات برای احیای کامل توافق هسته ای (برجام) بررسی شد.  

 در این مذاکرات، تبادل نظر مشروح و سودمند درخصوص دورنمای لغو تحریم های ضدایرانی آمریکا و نیز گام های مورد انتظار از ایران برای تطابق فعالیت های هسته ای این کشور با مفاد برجام صورت گرفت.

 در ادامه بیانیه به پیشرفت های به دست آمده در این مذاکرات برای تداوم تلاش های فشرده به منظور حل و فصل مسائل باقی مانده پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای اشاره شده است.

 وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است که کمیسیون برجام اواخر هفته آینده نشست برگزار می کند. اما کار در سطح کارشناسان بدون وقفه ادامه خواهد داشت.  

 

به گزارش فرتاک نیوز، رییس هیات روسیه در مذاکرات برجام در پایان نشست روز  شنبه کمیسیون مشترک نیز اعلام کرد که می‌توان با احتیاط به موفقیت مذاکرات خوش‌بین بود.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی افزود که گفت‌وگوها در مسیر پیشرفت قرار دارد، اما مسائل حل نشده بسیاری باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هنوز برای شادی کردن زود است افزود؛  دلایلی وجود دارد که می‌توان با احتیاط و اطمینان فزاینده‌ای خوش‌بین بود. به گفته وی، «یک هدف کلی وجود دارد که تلاش می‌شود مذاکرات طی سه هفته آینده به نتیجه برسد»

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز جمعه نیز در جلسه شورای امنیت روسیه گفته بود: امیدوارم که برجام در چارچوب اولیه احیا شود و ما بتوانیم در منطقه دریای خزر با همه کشورهای شرکت کننده در کلوب خزر روابط کامل برقرار و همه طرح های موجود را بطور کامل اجرا کنیم.  

جلسه کمیسیون مشترک با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین دیروز برگزار شد.

حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه آینده پی گرفته شود.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند.

طرف‌ها توافق دارند که در دور آینده گفت‌وگوها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان