//
کدخبر: ۳۱۴۱۵۹ //

دیپلمات روس: آمریکا نمی‌تواند با فشار، موضع روسیه را تغییر دهد

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر ثابت‌بودن موضع این کشور فارغ از فشارهای آمریکا، گفت واشنگتن نباید چنین اشتباهی را انجام دهد.

دیپلمات روس: آمریکا نمی‌تواند با فشار، موضع روسیه را تغییر دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در آستانه دیدار رؤسای جمهور این کشور و آمریکا در ژنو، گفت موضع مسکو با فشارهای واشنگتن تغییری نمی‌کند.

ریابکوف امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری «تاس»، گفت: «آمریکا نباید اشتباه کند و تصور نماید که به نوعی با فشار یا تکنیک‌های لفظی می‌تواند موضع اصولی ما را درخصوص موارد شناخته‌شده، تغییر دهد».

بر اساس این گزارش، وی با تاکید بر اینکه هیأت روسی آماده است تا درباره تمام موضوعات با طرف آمریکایی در اجلاس ژنو صحبت کند، توضیح داد: «قطعا ما با وضعیتی مواجه خواهیم بود که به گفته آمریکایی‌ها قرار است درباره موضوعات شناخته‌شده چه منطقه‌ای و چه بین‌المللی باشد، البته ما برای آن آماده هستیم».

این دیپلمات روس ادامه داد: «رئیس‌جمهور [پوتین] در این باره شفاف بوده است. ما از صحبت‌کردن درباره هیچ موضوعی هراسی نداریم. هیچ موضوعی نیست که ما برای صحبت کردن درباره آن آماده نباشیم. ما می‌توانیم بر سر تمام موضوعات مورد نظر در دستورکار این نشست، به توافق برسیم».

به نوشته تاس، ریابکوف با رد گزارش‌ها درباره آمادگی سوئیس برای میانجی‌گری جهت تبادل زندانیان بین آمریکا و روسیه، تصریح کرد: «درباره تبادل احتمالی زندانیان در روسیه و آمریکا صحبتی نخواهد شد. ما به شکل رایج با موضوع تبادل زندانی برخورد نمی‌کنیم. بسیار مهم است که درخصوص مفاد [تبادل] بسیار دقیق باشیم. قبلا هم گفته‌ایم و بار دیگر تکرار می‌کنیم، مسئله آزادی اتباع ما که برخی از آنها کاملا غیرقانونی در آمریکا محکوم شدند، تصمیمی مرتبط با کنوانسیون شورای اروپا به سال ۱۹۸۳ درخصوص انتقال زندانیان است. این یک تبادل نیست».

وی البته گفت که هیأت روسی با دید مثبت به نشست با طرف آمریکایی می‌رود و امیدوار است این موضوع سیگنال هماهنگی درخصوص مسائل استراتژیک بدهد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» خنگوی کاخ کرملین با محکوم کردن تمایل آمریکایی‌ها برای محدود کردن روسیه، گفت اینگونه اظهارات پیش از دیدار رؤسای جمهور دو کشور، مخرب و غیرسازنده است.

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان