//
کدخبر: ۳۱۲۴۵۶ //

سه شنبه ۱۱ خرداد/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۷۱ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۵۸ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

سه شنبه 11 خرداد/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۵۳ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۵۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۴.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۶۰۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۲۸.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۶.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۴۶۲ هزار و هند با بیش از ۳۳۱ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک بیش از ۲۲۳ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس نیز از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۲۱ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۹ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۹ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها کلمبیا با بیش از ۸۸ هزار، ایران با بیش از ۸۰ هزار، اسپانیا با بیش از ۷۹ هزار و ۹۰۰، آرژانتین با بیش از ۷۸ هزار، لهستان با بیش از ۷۳ هزار، پرو با بیش از ۶۹ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۶ هزار، اوکراین و اندونزی با بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ و ترکیه نیز با بیش از ۴۷ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۴۶ مبتلا، ۶۰۹ هزار و ۷۶۷ قربانی

۲.هند: ۲۸ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۴ مبتلا، ۳۳۱ هزار و ۹۰۹ قربانی

۳. برزیل: ۱۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۷۴ مبتلا، ۴۶۲ هزار و ۹۶۶ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۱۰۹ هزار و ۵۲۸ قربانی

۵. ترکیه: پنج میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۰۴ مبتلا، ۴۷ هزار و ۵۲۷ قربانی

۶. روسیه: پنج میلیون و ۷۱ هزار و ۹۱۷ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۵۰۱ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۸۷ هزار و ۳۳۹ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۷۸۲ قربانی

۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۲۱ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۱۲۸ قربانی

۹.آرژانتین: سه میلیون و ۷۸۱ هزار و ۷۸۴ مبتلا، ۷۸ هزار و ۹۳ قربانی

۱۰. آلمان: سه میلیون و ۶۸۹ هزار و ۹۱۸ مبتلا، ۸۹ هزار و ۱۴۸ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا،آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، هلند، شیلی، کانادا، فیلیپین،عراق، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان