//
کدخبر: ۳۱۱۸۹۱ //

برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای تجاری چین و آمریکا

«لیو خه» معاون نخست وزیر چین، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و رئیس طرف چینی گفت و گوهای چین-آمریکا امروز پنجشنبه با «کاترین تای» نماینده تجاری ایالات متحده مکالمه تلفنی انجام داد.

برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای تجاری چین و آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شینهوا،  دو طرف در این مذاکرات با احترام متقابل، تبادلات صریح، عملی و سازنده انجام دادند.

دو طرف توافق کردند که توسعه تجارت دو جانبه بسیار مهم است. آنها همچنین در مورد نگرانی های یکدیگر تبادل نظر کردند و برای ادامه ارتباطات توافق کردند.

این تماس، نخستین گفت و گوی تجاری دو کشور در دولت بایدن بود.

آمریکا و چین پیش از این و در دوران دونالد ترامپ، به منظور حل مشکلات تجاری میان دو کشور که از آن به عنوان جنگ تجاری یاد می شود چندین دور گفت و گوی تجاری انجام دادند اما به نتیجه خاصی نرسیدند.

جنگ تجاری آمریکا و چین (۲۰۱۸) اشاره به جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین، پس از تصمیم دونالد ترامپ،  رئیس‌جمهور آمریکا، در ۶ ژوئیه ۲۰۱۸ برای اعمال ۳۴ میلیارد دلار تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی و در عمل متقابل چین در قبال کالاهای آمریکایی دارد.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود سواستفاده‌های چین از سامانه نابسامان بین‌المللی و روش‌های نامنصفانه را از میان بردارد. در آوریل ۲۰۱۸ طی درخواستی از سازمان تجارت جهانی تقاضا کرد که بررسی کند آیا چین در حال زیر پا گذاشتن حقوق مالکیت فکری است یا نه، موضوعی که چین همیشه آن را رد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان