//
کدخبر: ۳۰۸۸۷۴ //

وقوع انفجاری مهیب در شمال غرب سوریه

منابع سوری از وقوع انفجاری مهیب در یک انبار تسلیحاتی در استان ادلب سوریه خبر دادند که در پی آن چند تن کشته و زخمی شدند.

وقوع انفجاری مهیب در شمال غرب سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع سوری، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که در منطقه «الفوعه» در شمال شرق ادلب انفجاری مهیب در یک انبار تسلیحاتی به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری «هاوار» در این ارتباط گزارش داد که انبار تسلیحاتی یادشده متعلق به «گروه‌های مزدور وابسته به ترکیه» است.

بر اساس این گزارش، در پی این انفجار مهیب، دو تن از این مزدوران و یک زن که در اطراف این انبار تسلیحاتی بوده کشته شده‌اند.

هاوار در ادامه با اشاره به اینکه این انبار تسلیحاتی در کنار یک اردوگاه واقع شده است، خبر داد که شش تن از زنان و کودکانی که ساکن اردوگاه مذکور بوده‌اند، نیز در این انفجار مجروح شده‌اند.

وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»-نزدیک به معارضان- نیز در ارتباط با این انفجار احتمال داد که این حادثه در پی یک حمله هوایی به وقوع پیوسته باشد.

گروه‌های تروریستی مانند «هیئه تحریر الشام» (جبهه النصره سابق)، «الجبهه الوطنیه للتحریر» و «جیش العزه» مناطق مختلفی از استان ادلب را تحت کنترل خود دارند.

استان ادلب سوریه جزء مناطقی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او در توافق «مسکو» بر لزوم برقراری آتش‌بس در آن تأکید کرده‌اند؛ توافقی که در تاریخ پنجم ماه مارس سال ۲۰۲۰ به امضای دو طرف رسید و افزون بر ایجاد آتش‌بس، در آن، بر ایجاد یک «گذرگاه امن»‌ و گشت‌زنی مشترک در جاده حلب  به لاذقیه  تأکید شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان