//
کدخبر: ۳۰۶۷۰۶ //

برجام یکی از محورهای اصلی نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا

- اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از برگزاری جلسه غیر رسمی وزرای امور خارجه این اتحادیه در روز دوشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) خبر داد که در جریان آن مذاکرات برجام یکی از محورهای اصلی این نشست عنوان شده است.

برجام یکی از محورهای اصلی نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه قرار است پیرامون آخرین وضعیت تحولات جاری مذاکرات برجام گزارشی را به اعضا ارائه دهد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ تحولات در اوکراین، میانمار، اتیوپی، گرجستان، هند و موزامبیک از دیگر مسائلی است که در دستور کار جلسه روز دوشنبه قرار دارد.

دیروز دور سوم هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پایان یافت و قرار شد گفت و گوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

بر این اساس، نشست‌های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی جهت رایزنی‌های فنی در دو حوزه رفع تحریم و مسائل هسته‌ای آغاز به کار کرده‌اند، ادامه خواهند یافت.  نتایج نشست‌های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه‌های فنی مربوط به رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.

در ادامه رایزنی‌های هیأت‌های ایران و ۱+۴ در وین، صبح امروز - جمعه - رؤسای سه هیأت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در جلسه‌ای مشترک با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان، دیدار و گفت و گو کردند.

عراقچی و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم قرار است امروز دیدار کنند.

مورا دیروز بیان کرد: که با وجود حادثه هفته گذشته در سایت هسته‌ای نطنز و تصمیم مقابله‌ای ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد، اعضای برجام همچنان آمادگی‌ دارند تا مذاکرات پیشرفت کند.

وی در توئیتی افزود: که گروه ۱+۴ در راستای اهداف سابق یعنی، الحاق دوباره آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق، سرگرم رایزنی هستند.

همزمان با دیدارهای دو و چندجانبه در سطح روسای هیأت‌ها، نشست‌های فنی در سطح کارشناسی در دو حوزه تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای نیز ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۷۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان