//
کدخبر: ۲۳۳۹۳۵ //

اختلاف دیدگاه مسئولان جدید اروپایی درباره برجام

چند روز پیش مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برجام را برای طرف اروپایی دارای منافع فراوان دانسته و بر ضرورت حفظ حیات آن تاکید کرده بود اما روز گذشته رئیس جدید کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای، گفت که حفظ این توافق هر روز سخت‌ و سخت‌تر می شود.

اختلاف دیدگاه مسئولان جدید اروپایی درباره برجام
به گزارش فرتاک نیوز،

" اورزولا فن در لاین "  (Ursula Von Der Leyen ) رئیس جدید کمیسیون اروپا در مصاحبه ای با نشریه ایتالیایی  "لا ریپولیکا" (La Republica) درباره توافق هسته ای ایران گفت نجات این توافق هسته ای هر روز سخت تر و سخت تر می شود.

فن درلاین که کم تر از یک ماه است به سمت ریاست کمیسیون اروپا برگزیده شده است، در مصاحبه با این رسانه ایتالیایی گفت: حفظ برجام سخت و سخت تر می شود و برای موفقیت در این زمینه، لازم است تا ایران هم به تعهدات خود در قبال این توافق پایبند بماند. خطر سخت تر شدن حفظ برجام، رو به افزایش است.

درحالی رئیس جدید آلمانی کمیسیون اروپا درباره به مخاطره افتادن برجام هشدار داده و ایران را ملزم به انجام تعهداتش دانسته است که " جوسپ بورل " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش در مصاحبه با شبکه فرانسوی "فرانس۲۴"  تصرح کرد:  ایران از حدود برجام عبور نکرده و در چارچوب برجام حرکت می کند.

جوسپ بورل همچنین تاکید کرد که برجام منافع فراوان برای اروپا دارد و باید برای ادامه حیات این توافق مهم، تلاش کرد.

بورل حدود دو هفته پیش در گفت وگو با  این شبکه فرانسوی گفته بود: برجام زنده است، من شخصا هماهنگ کننده گروه‌های کاری در این زمینه هستم و برای زنده نگه داشتن این توافق تلاش می‌کنیم.

بورل تصریح کرد: بطور قطع، حفظ برجام برای ما منافع زیادی دارد و این بخشی از سیاست خارجی مشترک میان اعضای اتحادیه اروپا است و مفهوم سیاست خارجی مشترک، این است که اکثریت با آن موافق هستند اگرچه ممکن است برخی نیز نظر متفاوت داشته باشد.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه، یکپارچه از توافق برجام حمایت می کند و خواستار حفظ آن است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در پی معلق کردن سریالی توافقات به دست آمده در دولت باراک اوباما، علی رغم مخالفت های بین المللی، آمریکا را از توافق هسته ای ایران خارج کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان