//
کدخبر: ۳۰۴۸۵۸ //

وزیر امور خارجه روسیه به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه روسیه در جریان یک سفر دوره‌ای، ۲۴ فروردین ماه به ایران سفر خواهد کرد و رایزنی‌های دوجانبه درباره برجام، مسائل مهم منطقه‌ای و همچنین توسعه روابط اقتصادی و روند تحقق طرح‌های مشترک ادامه می‌یابد.

وزیر امور خارجه روسیه به تهران می‌آید

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور در تاریخ 5 آوریل (16 فروردین ماه) سفری دوره‌ای به چند کشور آسیایی و آفریقایی آغاز می‌کند که در جریان آن، به ترتیب به هند، پاکستان، قزاقستان، مصر و جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، زاخارووا در توضیح جزییات برنامه دیدارهای لاوروف در این سفر، یادآور شد که وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 13 آوریل (24 فروردین ماه) به دعوت "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی خود به تهران سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: «انتظار می‌رود که در جریان این سفر، تبادل نظر وزرای امور خارجه روسیه و ایران درباره برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی، از جمله روند اوضاع درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، وضعیت کنونی در سوریه، افغانستان، یمن و منطقه خلیج فارس، ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، سرگئی لاوروف و محمدجواد ظریف همچنین مجموعه مسائل کلی مربوط به روابط دوجانبه بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، و در وهله نخست، توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و روند تحقق طرح‌های مشترک در عرصه انرژی و حمل و نقل را مورد بررسی قرار داده و در عین حال درباره دورنمای گسترش روابط فرهنگی و انسانی بین روسیه و ایران و ادامه همکاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا نیز تبادل نظر خواهند کرد.   

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۸۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان