//
کدخبر: ۳۰۲۹۸۶ //

تعطیلی مدارس، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها در موج چهارم کرونا در ایتالیا

ایتالیا با موج چهارم کرونا مواجه شده و بسیاری از مناطق این کشور از جمله شهرهای پرجمعیت «رم» و «میلان» رنگ قرمز اعلام شده‌اند.

تعطیلی مدارس، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها در موج چهارم کرونا در ایتالیا
به گزارش فرتاک نیوز،

نخست وزیر ایتالیا از شیوع موج چهارم کرونا در این کشور خبر داده و قرار است فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مدارس در اکثر مناطق ایتالیا از فردا دوشنبه تعطیل شوند .

به نوشته وبگاه «وانتد این رم» «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا روز یکشنبه نسبت به بروز موج جدید کرونا در این کشور به شدت درگیر با این بیماری مهلک هشدار داد. نخست وزیر ایتالیا  از اعمال محدودیت‌ها به ویژه در دو شهر رم و میلان خبر داده است. مقامات ایتالیا از شهروندان این کشور خواسته‌اند جز برای رفتن به سرکار، خرید و فوریت‌‌های پزشکی از منازل خود خارج نشوند.

دفتر نخست وزیری ایتالیا اعلام کرده که محدودیت‌های بیشتر تا یک ماه دیگر ادامه یافته خواهد یافت. همچنین قرار است بخش های بزرگی از ایتالیا منطقه قرمز اعلام شود.  به عبارت دیگر از فردا دوشنبه منطقه زرد رنگ با ریسک پایین وجود نخواهد داشت. مقام‌های ایتالیایی اجازه ورود حداکثر ۲ نفر را به منازل دیگر داده‌اند البته کودکان زیر ۱۴ سال مستثنی هستند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز گزارش کرد که بیمارستان‌ها در ایتالیا با کمبود تخت در بخش مراقبت‌های ویژه مواجه هستند و منابع بیمارستانی ایتالیا می‌گویند که شمار مبتلایان جدید به کرونا به بیش از 20 هزار تن در روز رسیده است.

آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نیز نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند بامداد یکشنبه از ۱۲۰ میلیون نفر فراتر رفته است. بر این اساس ، 120 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲,۶۵۸,۲۱۴ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل اما ۹۶,۵۰۵,۴۴۶ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

افزایش مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در حالی است که بعد از چند روز کاهش تعداد ابتلای روزانه، این نمودار دوباره روند صعودی پیدا کرده است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با ۳۰,۰۳۵,۲۲۵ نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با ۵۴۶,۴۲۹  جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان