//
کدخبر: ۳۰۲۷۰۵ //

عبور یک ناوجنگی دیگر آمریکایی از تنگه تایوان

نیروی دریایی آمریکا پنجشنبه از عبور یک فروند ناو جنگی این کشور از تنگه تایوان خبر داده است.

عبور یک ناوجنگی دیگر آمریکایی از تنگه تایوان

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از آنکه یک فرمانده ارشد آمریکایی هشدار داد که چین قصد دارد طی 6 سال آینده تایوان را اشغال کند، نیروی دریایی آمریکا پنجشنبه اعلام کرده است که یک فروند ناو جنگی آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، بر اساس این گزارش ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا افزود: ناوجنگی یو اس اس جان فین روز گذشته یک عبور عادی و معمولی را از تنگه تایوان انجام داده است.

این بیانیه اعلام کرد: عبور سومین ناو جنگی از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن، نشانگر پایبندی آمریکا به تعهد خود برای تضمین یک منطقه آزاد برای دریانوردی و هوانوردی در هند-اقیانوسیه است.

آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر آبراه تنگه تایوان را بخشی از آبهای بین المللی می دانند.

فیلیپ دیویدسون افسر ارشد ارتش آمریکا در آسیا اقیانوسیه اخیرا چین را به تلاش برای اشغال تایوان تا 6 سال آینده متهم کرده است.

چین نیز این مقام ارشد نظامی آمریکایی را متهم کرد که قصد بزرگنمایی تهدید نظامی پکن را داشته است.

دیویدسون در اظهاراتی در سنای آمریکا هشدار داده که ایالات متحده برتری نظامی اش نسبت به چین در اقیانوسیه را از دست داده است.

چین طی ماه های اخیر فعالیت های نظامی خود در اطراف تایوان را تشدید کرده است. چین گفته است که این اقدامات را در پاسخ به "توهم بین تایپه و واشنگتن" انجام داده است. آمریکا بزرگترین تامین کننده تسلیحات تایوان به شمار می رود.

طی هفته های اخیر ناوهای جنگی آمریکایی در نزدیکی تایوان و مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین عملیات انجام داده اند و این اقدام موجب خشم و نگرانی مقام های پکن شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان