//
کدخبر: ۲۴۶۳۶۰ //

شورای امور چین در تایوان: به پکن بهانه حمله ندهید

مشاوران نهاد سیاستگذاری امور چین در تایوان اعلام کردند تایوان باید به نشان دادن حسن نیت خود به چین در جریان شروع ویروس کرونای جدید ادامه دهد و به پکن بهانه حمله به این جزیره را به عنوان راهی برای تسکین فشارهای داخلی ندهد.

شورای امور چین در تایوان: به پکن بهانه حمله ندهید
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که چین مدعی مالکیت آن است مکرراً پکن را بابت انتشار ویروس کرونای جدید مورد انتقاد قرار می‌دهد؛ اقدامی که باعث بدتر شدن روابط ضعیف بین دو کشور شده است و این در حالی است که تسای اینگ ون، جمهوری تایوان و سایر مقام‌های این کشور پیشنهاد کمک به چین را برای مقابله با این ویروس جدید داده‌اند.

خشم بیشتر بر سر متوقف کردن حضور تایوان در سازمان بهداشت جهانی از سوی چین است و دولت تایوان، پکن را به ارائه اطلاعات نادرست به این نهاد درباره تعداد مبتلایان در تایوان متهم کرده و این را هم گفته است که پکن اجازه نداده تا تایوان درباره جزئیات مربوط به این ویروس به روز باشد.

در حالی که چین این اتهامات را رد کرده، اما در عین حال فشار نظامی بر تایوان را نیز افزایش داده است. اوایل ماه جاری میلادی تایوان دو جت جنگنده را به برای رهگیری یک جنگنده نیروی هوایی چین اعزام کرد که به این جزیره نزدیک شده بودند.

اواخر روز سه‌شنبه نیز شورای امور چین در تایوان اعلام کرد احساسات مردمی در دو طرف تنگه تایوان در نتیجه انتشار این ویروس کرونای جدید افزایش یافته است.

این شورا اعلام کرد: کارشناسان و متخصصان بر این باورند که هیچ ابهامی در دو طرف وجود ندارد و پیشنهاد دادند که دولت موضع سیاستگذاری کنونی خود را ادامه دهد، تلاش کند تا در نشست سازمان جهانی بهداشت شرکت کند و همچنان به نشان دادن حسن نیت خود به چین ادامه دهد که بیشترین ابتلایان به ویروس کرونای جدید را دارد.

این شورا همچنین ادامه داد: باید از اقدامات و تحریکاتی که می‌تواند به جنگ در دو طرف تنگه تایوان منجر شود، اجتناب کرد. پیشنهاد رئیس جمهوری در اواخر ژانویه به چین برای ارائه کمک‌های لازم برای مبارزه با ویروس باید بیشتر عملی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان