//
کدخبر: ۳۰۲۵۹۹ //

چین: آمریکا باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند

دولت پکن به آمریکا درباره مداخله جویی در مسائل داخلی چین هشدار داد و گفت بهتر است واشنگتن به اعتماد سازی متقابل روی بیاورد.

چین: آمریکا باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند

 «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داد که پکن بارها موضع خود را در قبال تایوان اعلام کرده است حال آنکه هدف برخی مقام های آمریکایی از بزرگ نمایی تهدید نظامی چین، توجیه اقدامات مداخله جویانه واشنگتن و نظامی گری آنها در منطقه (ایندوپاسیفیک) است.

وی ادامه داد: آمریکا باید ذهنیت مبتنی بر جنگ سرد را کنار بگذارد و به توسعه دفاع ملی چین، با دیدی منطقی نگاه کند. واشنگتن باید به اقداماتی روی بیاورد که به اعتماد سازی متقابل منجر شود.

به گزارش فرتاک نیوز، به گفته لیجیان، آمریکا باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند و روابط دو جانبه را به مسیر درست بازگرداند.

به گزارش مهر، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، امروز پنجشنبه، از عبور ناوشکن «یو اس اس جان فین» از تنگه تایوان خبر داد.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه (اول بهمن)، این سومین بار است که نیروی دریایی این کشور، با ادعای حق آزادی کشتیرانی در ایندوپاسیفیک، تنگه تایوان را عرصه یکه تازی خود می‌کند.

اما در واقع، هدف بایدن به چالش کشیدن حق حاکمیت چین بر تایوان و آب‌های اطراف آن است.

این اقدام در حالی انجام گرفت که دولت پکن از اظهارات «فیلیپ دیویدسون» از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا که قصد بزرگ نمایی درباره تهدیدهای نظامی چین را دارد، به شدت خشمگین است.

دیویدسون در جلسه استماع سنا، مدعی شده بود که چین طی ۶ سال آینده، به تایوان حمله می‌کند.

چین بارها هشدار داده که جدایی طلبی تایوان به معنای جنگ خواهد بود. این در حالی است که وقتی یک مقام آمریکایی پیش بینی می‌کند که این جنگ قریب الوقوع است؛ به طور ضمنی به تشدید تلاش‌های واشنگتن برای تحریک جدایی طلبان نیز اشاره می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان