//
کدخبر: ۲۹۳۷۸۷ //

واکنش تند چین به درخواست آمریکایی‌ها برای آزادی ۱۲ زندانی امنیتی در هنگ‌کنگ

وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد که از دخالت در امور داخلی این کشور به بهانه تحولات و مسائل مربوط به هنگ‌کنگ دست بردارد.

واکنش تند چین به درخواست آمریکایی‌ها برای آزادی ۱۲ زندانی امنیتی در هنگ‌کنگ

درخواست آمریکایی‌ها برای آزادی ۱۲ زندانی امنیتی در هنگ‌کنگ با واکنش تند دولت چین مواجه شد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) از آمریکا خواست که دخالت در امور داخلی چین از طریق سوءاستفاده از موضوع هنگ‌کنگ را فوراََ پایان دهد.

به گزارش فرتاک نیوز، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ژائو در نشست خبری روزانه با انتقاد از درخواست سفارتخانه آمریکا در پکن برای آزادی ۱۲ زندانی امنیتی هنگ‌کنگی که قصد فرار به تایوان را داشتند، گفت این‌گونه بیانیه‌ها بدون در نظر گرفتن واقعیات مطرح می‌شوند.

در ماه آگوست، ۱۲ شخصیت هنگ‌کنگی که به گفته پکن در سازماندهی تظاهرات‌های اخیر ضد دولت چین در هنگ‌کنگ نقش داشتند، سعی کردند با قایق به تایوان بگریزند که توسط نیروهای امنیتی چینی بازداشت شدند.

چند روز پیش نیز وزارت خارجه آمریکا به بهانه مسائل حقوق بشری مرتبط با هنگ‌کنگ، از اعمال محدودیت‌های جدید برای صدور روادید جهت سفر مقامات چینی به ایالات متحده خبر داد.

بعد از آن، وزارت خارجه چین تصریح کرد واشنگتن از موضوع [صدور] روادید به عنوان یک سلاح علیه چین استفاده کرده و این موضوع به صورت جدی با امور داخلی چین تداخل دارد.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۷۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان