//
کدخبر: ۲۱۷۰۰۸ //

شی جینپینگ از پابرجا بودن تعهدات دولتش در قبال هنگ‌کنگ گفت

رئیس‌جمهور چین امروز (دوشنبه) تعهد دولتش به وضعیت نیمه‌مختاری هنگ‌کنگ در اداره امور را یادآور شد؛ هنگ‌کنگ طی ماه‌های اخیر، شاهد تظاهرات گسترده ضد دولتی در اعتراض به دخالت پکن در امور این دولت‌شهر بوده است.

شی جینپینگ از پابرجا بودن تعهدات دولتش در قبال هنگ‌کنگ گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، طی مراسمی در آستانه برگزاری جشن هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری چین گفت: "ما به اجرای کامل سیاست ‘یک کشور، دو سیستم’ و ‘مردم هنگ‌کنگ، مدیر امور هنگ‌کنگ’ ادامه خواهیم داد".

رویکرد چین در بیان او، برای اطمینان حاصل کردن از "شکوفایی و پیشرفت هنگ‌کنگ و ماکائو -منطقه نیمه‌مختار که وضعیتی مشابه هنگ‌کنگ دارد- در کنار سرزمین اصلی چین و شکل‌گیری آینده‌ای بسیار روشن‌تر است".

تظاهرات در هنگ‌کنگ که وارد چهارمین ماه خود شده، موجب وارد آمدن ضررهای اقتصادی و افت گردشگری در این دولت‌شهر شده است.

به باور معترضان هنگ‌کنگی، چین در حال کاهش آزادی‌ها و اختیاراتی است که در سال ۱۹۹۷ به هنگ‌کنگ اعطا شده بود. این منطقه که قبلا مستعمره بریتانیا به شمار می‌رفت، در آن سال تحت قیمومیت چین درآمد.

پکن، آمریکا و دیگر قدرت‌های خارجی را مقصر اصلی بروز ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ عنوان کرده است.

شی جینپینگ در ادامه اظهارات امروز خود، به دستاوردهای چین در هفت دهه اخیر اشاره کرد و با تاکید به کاهش فقر مطلق، موفقیت‌های این کشور را به رهبری حزب حاکم نسبت داد.

او در اشاره به موضوع تایوان، گفت: "الحاق تایوان به چین، روندی اجتناب‌ناپذیر است و هیچ کس و هیچ نیرویی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد".

چین، تایوان را بخشی از قلمرو حاکمیتی خود می‌شمارد و وعده به الحاق آن -در صورت لزوم با اعمال نیرو- داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان