//
کدخبر: ۳۰۲۳۵۰ //

لاوروف: ایران و آمریکا گام‌ همزمان در مسیر برجام بردارند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای اماراتی خود اعلام کرد که از نظر مسکو، ایران و آمریکا می توانند گام های همزمان و هماهنگ در مسیر بازگشت به برجام و تعهدات برجامی بردارند.

لاوروف: ایران و آمریکا گام‌ همزمان در مسیر برجام بردارند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف که به امارات متحده عربی سفر کرده، این مطلب را در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با همتای اماراتی خود مطرح کرد.

 لاوروف افزود: به منظور حل این چالش فوری، ما برداشتن گام های هماهنگ، همزمان و مرحله به مرحله را از سوی ایران و آمریکا ممکن می دانیم. 
وی تاکید کرد: زیرا در حال حاضر، اگر به بحث در مورد اینکه چه کسی باید اولین بار به تعهدات خود بازگردد، بچسبیم، این مذاکرات ممکن است برای همیشه ادامه یابد. 
وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو از قصد واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته ای استقبال می کند. 
وی افزود: این مساله هنوز عملی نشده ، زیرا آمریکا در حال بررسی این مساله است که چطور آن را انجام دهد. برخی بلندتر و بلندتر می گویند که برجام باید در قالبی به روز شده و مدرن احیا شود. همانطور که می دانید، آنها به لزوم مذاکره درمورد برنامه موشکی ایران، سیاست منطقه ای ایران بر کشورهای همسایه اش و در خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا درکل اشاره دارند.
لاوروف تاکید کرد: روسیه اطمینان دارد که نیازی نیست بار زیادی بر هدف احیای برجام با برخی موضوعات دیگر، تحمیل کرد. 
به گفته این دیپلمات ارشد روس، کنفرانس امنیتی پیشنهادی روسیه در منطقه خلیج فارس می تواند امکان مذاکره در مورد احیای توافق هسته ای را فراهم کند. 
وی افزود: اطمینان داریم که اگر کنفرانس امنیتی پیشنهادی ما در منطقه خلیج فارس براساس اصول احترام به منافع دو طرفه و مبتنی بر برابری و لزوم دستیابی به توافق قابل قبول دو طرفه برگزار شود، در آن صورت می توانیم در جریان این کنفرانس در مورد هر موضوعی و هر گونه نگرانی ای که طرف ها نسبت به هم دارند، بحث و تبادل نظر کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان