//
کدخبر: ۲۸۸۰۳۶ //

لاوروف با سران گروه مینسک درباره قره باغ گفت و گو کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و با آنها درخصوص حل و فصل مناقشه قره باغ گفت و گو و تبادل نظر کرد.

لاوروف با سران گروه مینسک درباره قره باغ گفت و گو کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: لاوروف در مسکو با سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا  شامل «ایگور پوپوف» از روسیه، «استفان ویسکونتی» از فرانسه و «اندرو شفر» از آمریکا و نیز «آنجی کاسپرژیک» سخنگوی رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، در این رایزنی اوضاع منطقه قره باغ و پیرامون آن پس از بیانیه روز دهم ماه نوامبر رئیس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری روسیه در مورد آتش بس در این منطقه بررسی شد.

علاوه بر آن مسائل مربوط به هماهنگی اقدام های میانجی گرانه سه کشور (روسیه، آمریکا و فرانسه) مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سال ۱۹۹۷ برای حل مساله قره باغ تلاش می کند اما نتایج قابل توجهی از این تلاش های بدست نیامده است.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان واحدهای صلح بان به قره باغ اعزام کرده است و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شود.  

به ابتکار روسیه،  روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان