//
کدخبر: ۳۰۰۹۴۶ //

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه بلاروس را یک سال دیگر تمدید کرد

شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تا اقدامات محدود کننده علیه ۸۸ نفر از مقامات بلندپایه بلاروسی، از جمله "لوکاشنکو" را به دلیل اعمال فشار بر مخالفان، برای مدت ۱۲ ماه دیگر تمدید کند.

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه بلاروس را یک سال دیگر تمدید کرد

به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، شورای اتحادیه اروپا شب گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که این سازمان تحریم‌های اعمال شده علیه 88 نفر از مقامات دولتی و تجار بلاروسی را برای 12 ماه دیگر تمدید کرده است. در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، "الکساندر لوکاشنکو" و شش شرکت تجاری دولتی این کشور نیز گنجانده شده‌اند. 

به گزارش فرتاک نیوز، در بیانیه منتشره آمده است: «شورای اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه تصمیم گرفت تا اقدامات محدود کننده علیه مقامات بلندپایه دولتی بلاروس را به دلیل بکار گیری زور و اعمال فشار بر مخالفان و روزنامه نگاران و ترساندن مردم شرکت کننده در اعتراضات مسالمت‌ آمیز،  برای یک سال دیگر، یعنی تا 28 ماه فوریه سال 2022 تمدید کند.»

"ولادیمیر مکی" وزیر امور خارجه بلاروس شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که کشورهای غربی تنها سعی دارند تا "اصول دموکراسی مورد نظر خود" را بر سایر کشورها تحمیل کنند.   

وی در واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقامات بلاروسی گفت: «مسلماً دموکراسی در هر کشوری لازم است و اصول مشخصی از دموکراسی وجود دارد که باید به آن پایبند بود، ولی این مسئله نباید هدفی برای تحمیل عقاید و ارزش‌های غربی بر دیگر کشورها قرار بگیرد. و هر کشوری راه توسعه خود را طی می‌کند و این راه در همه جا یکی نیست.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان