//
کدخبر: ۲۹۸۳۳۷ //

انهدام یک باند داعشی در شرق لبنان؛ ۱۸ تروریست دستگیر شدند

ارتش لبنان، امروز طی بیانیه‌ای از دستگیری 18 تروریست داعشی در «عرسال» واقع در شرق این کشور خبر داد.

انهدام یک باند داعشی در شرق لبنان؛ 18 تروریست دستگیر شدند

ارتش لبنان، امروز (دوشنبه - اول فوریه)، از دستگیری ۱۸ نفر از عناصر داعش در منطقه «عرسال» واقع در استان «بقاع» در شرق این کشور خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری النشره، ارتش لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره اطلاعات در منطقه عرسال، پس از انجام مجموعه عملیات میدانی طی دو هفته گذشته، موفق شد یک گروه متشکل از ۱۸ تروریست داعشی دارای تابعیت‌های سوری و لبنانی دستگیر کند.

بر اساس بیانیه ارتش این افراد، به عضویت در داعش و برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند.

ارتش لبنان همچنین اعلام کرد که به همراه این افراد، میزان زیادی اسلحه و گلوله توقیف شده است.بازجویی از این افراد نیز تحت نظارت دستگاه قضایی صورت گرفته است . علاوه بر این، عملیات رصد و تعقیب برای دستگیری و شناسایی سایر افراد مظنون به همکاری با داعش ادامه دارد.

سرلشکر «عماد عثمان» مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان پیشتر گفته بود که عناصر داعش برای اجرای عملیات‌های تروریستی در کشور تلاش می‌کنند.

وی گفته بود: «برخی تصور می‌کنند داعش به پایان رسیده است اما این‌گونه نیست و عناصر داعش همچنان برای اجرای عملیات‌های تروریستی در لبنان بنا به دستوراتی خارج از لبنان تلاش می‌کنند، آن‌ها ارتباطی با یک کشور مشخص ندارند بلکه گروه‌های تروریستی هستند».

کمتر از یک ماه پیش، نیروهای امنیت داخلی لبنان از بازداشت یک نفر وابسته به گروهک تروریستی داعش خبر دادند که در حال زیر نظر گرفتن یکی از مراکز نظامی در بیروت بوده و برای انجام یک عملیات امنیتی برنامه ریزی می‌کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، فرد بازداشت‌شده در جریان بازجویی اعتراف کرده است که در دوره سلطه داعش در منطقه‌ای در استان دیر الزور سکونت داشته و به صفوف این گروهک پیوسته و در اواخر سال ۲۰۱۷ با محاصره مناطق تحت تسلط داعش سوری را ترک و قاچاقی وارد لبنان شده است.

ارتش لبنان مهرماه گذشته نیز بارها از حملات پراکنده عناصر داعش در شمال و شرق این کشور و درگیری با آنها خبر داد که مهمترین آنها مربوط به عملیات ضد تروریستی در منطقه «وادی خالد» واقع در شمال لبنان بود و طی ان 13 تروریست کشته و 15 نفر بازداشت شدند و دو نفر از تروریست‌ها موفق به فرار شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان