//
کدخبر: ۲۹۵۲۴۳ //

«اف‌بی‌آی» به‌دنبال شناسایی عاملان حمله به کنگره آمریکا

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از مردم این کشور خواست هر فیلم و عکسی که از مهاجمان به ساختمان کنگره دارند، به این نهاد تحویل دهند تا این افراد مورد شناسایی قرار گیرند.

«اف‌بی‌آی» به‌دنبال شناسایی عاملان حمله به کنگره آمریکا

 اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از مردم این کشور خواست به شناسایی عوامل حمله به ساختمان کنگره کمک کنند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، اف‌بی‌آی از مردم آمریکا خواست هر عکس و فیلمی که از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره دارند، به این اداره تحویل دهند.

به کزارش فرتاک نیوز، این نهاد در بیانیه‌ای نوشت:‌ «هدف ما این است که با محافظت مردم در برابر افراد خشونت‌طلب و فعالیت‌های مجرمانه، حقوق جامعه در قانون اساسی درخصوص حق اعتراض را حفظ کنیم».

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حمله ۴ نفر کشته شده و ۱۴ مأمور پلیس واشنگتن مجروج شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تا کنون ۵۲ در نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند.

علاوه بر این، نیروهای پلیس دو بمب را در مجاورت ساختمان‌های مرکزی کمیته ملی حزب هر دو دموکرات و جمهوری‌خواه کشف کردند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ترامپ نیز که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان