//
کدخبر: ۲۸۶۴۸۱ //

پیام تبریک مرکل به بایدن: راه فائق آمدن بر چالش‌های کنونی، همکاری دو سوی آتلانتیک است

صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام تبریک پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، همکاری دو سوی آتلانتیک را تنها راه فائق آمدن بر چالش های بزرگ کنونی دانست.

پیام تبریک مرکل به بایدن: راه فائق آمدن بر چالش‌های کنونی، همکاری دو سوی آتلانتیک است

دفتر صدراعظم آلمان پیام تبریک «آنگلا مرکل» به «جو بایدن» و «کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون اول وی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است: «تبریک صمیمانه، شهروندان آمریکا تصمیم خود را گرفتند. «جو بایدن» چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شد. برای او از صمیم قلب آرزوی موفقیت می کنم و همینطور به «کامالا هریس» نخستین معاون اول زن رئیس جمهوری تاریخ کشورش تبریک می گویم.»

به گزارش فرتاک نیوز، صدراعظم آلمان ضمن ابراز امیدواری برای بهبود مناسبات اتحادیه اروپا و آمریکا در دوره زمامداری بایدن افزود: «از همکاری های دوجانبه با رئیس جمهور بایدن استقبال می کنیم. برای مواجهه با چالش های بزرگ عصرمان، دوستی دو سوی آتلانتیک ما بدون جایگزین است.»

پیش از این نیز رئیس‌جمهوری فرانسه با تبریک پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، آمادگی کشورش برای همکاری با دولت جدید ایالات متحده را اعلام و تاکید کرد: «ما برای غلبه بر چالش های امروز باید کارهای زیادی انجام دهیم. بیایید با هم کار کنیم.»

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان