//
کدخبر: ۲۹۵۰۶۷ //

پامپئو: امیدوارم کشورهای آسیایی قبل از آنکه دیر شود تصمیم بگیرند و عادی سازی را شروع کنند

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد، این کشور در حال مذاکره با کشورهایی در آسیا برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

پامپئو: امیدوارم کشورهای آسیایی قبل از آنکه دیر شود تصمیم بگیرند و عادی سازی را شروع کنند

 مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ما روی کشورهایی در آسیا کار می‌کنیم که امیدوارم آنها قبل از آنکه دیر شود تصمیم بگیرند و عادی سازی را شروع کنند چرا که این به نفع کشورشان است. 

به گزارش فرتاک نیوز، وی گفت: امارات مثال خوبی در این رابطه است. تصمیم آنها برای عادی سازی به ما این امکان را داد که یک روابط امنیتی متفاوت را با آنها شروع کنیم. اکنون ما به آنها تجهیزات فوق پیشرفته برای دفاع از خودشان می‌فروشیم. اینها چیزهایی است که می‌تواند رخ دهد.   

وی افزود: این یک تبادل برد برد است، در حقیقت نشانگر اینکه چطور روابط قابل تغییر هستند و چطور شرکا و شرکای امنیتی با یکدیگر کار می‌کنند. این در سودان و امارات رخ داد. با احترام به مراکش، اعلام می‌کنم که تاسیس نمایندگی دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا در صحرای غربی را آغاز کرده‌ایم. اینها چیزهایی است که می‌توانند رخ دهند، وقتی کشوری تصمیم می‌گیرد بخشی از این ساختار باشد؛ ساختار توافق ابراهیم.

پامپئو تاکید کرد: ما یک الزام حقوقی داریم به اینکه اطمینان داشته باشیم برتری نظامی اسراییل همواره حفظ خواهد شد، مساله امنیت اسراییل برای آمریکا یک مساله محوری است و این نه در روابط که در فروش تجهیزات نظامی آمریکا به دیگر کشورها تاثیر دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان