//
کدخبر: ۲۹۴۸۰۹ //

«نوا»: ترکیه گروهی از مزدوران وابسته به خود را از لیبی به استانبول منتقل کرد

یک خبرگزاری ایتالیایی گزارش داد که ترکیه، گروهی از شبه‌نظامیان سوری وابسته به خود در لیبی را پس از شروع این افراد، به استانبول منتقل کرده است.

«نوا»: ترکیه گروهی از مزدوران وابسته به خود را از لیبی به استانبول منتقل کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری ایتالیایی «نوا»، امروز (دوشنبه)، گزارش داد که گروهی از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در لیبی به استانبول منتقل شده‌اند.

این خبرگزاری ایتالیایی به نقل از منابع محلی نوشت که یک هواپیمای خطوط هوایی لیبی از فرودگاه «معیتیقه» گروهی را که  این خبرگزاری آنها را «مزدوران سوری» خواند، پس از «شورش» تعداد زیادی از آنها در پی «تأخیر در پرداخت حقوق» به استانبول منتقل کرده است.

منابعی در فرودگاه معیتقیه در این خصوص به نوا گزارش دادند: «طبق یک ویدیوی درز کرده از اردوگاه دانشکده [پلیس طرابلس]، این هواپیما مزدوران سوری وابسته به ترکیه را پس از تظاهرات ده‌ها تن از آنها در دانشکده پلیس در اعتراض به تأخیر [پرداخت] حقوق به ترکیه برده است».

این منابع همچنین گزارش دادند: «بحرانی مالی در پی خشم مزدوران سوری که حقوقشان به مدت پنج ماه پرداخت نشده، به وجود آمده است بطوریکه حقوق معوقه این مزدوران به ۱۰ هزار دلار آمریکایی برای هر یک از آنها رسیده است».

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان