//
کدخبر: ۲۹۳۶۹۰ //

کرملین: روسیه و ترکیه دو بازیگر اصلی منطقه هستند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روابط بین سران روسیه و ترکیه را مطلوب خواند و گفت، با توجه به روحیات این دو امکان حل هرگونه اختلافی وجود دارد.

کرملین: روسیه و ترکیه دو بازیگر اصلی منطقه هستند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای گفت، روابط خوب  بین رئیس جمهور روسیه و همتای ترکیه‌ای وی با توجه به روحیه سازنده این دو امکان حل هرگونه اختلافات را فراهم می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه غروب یکشنبه به وقت تهران در گفت‌و‌گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه گفت: «ما توانایی توسعه روابط دو جانبه را داریم که باید به آن اعتماد کنیم. علاوه بر این، دو کشور توسط افرادی اداره می‌شوند که همکدیگر را به عنوان افرادی با افتخار و عملگرا می‌دانند.این پیش شرطی است که تضمین می‌کند نگرش سازنده دو رئیس جمهوری اجازه می‌دهد در صورت بروز تعارض منافع از  این مسیر خارج شوند.»

پسکوف افزود روسیه و ترکیه هر دو بازیگران اصلی ژئوپلیتیک منطقه هستند که می‌توانند و باید در امر صلح و ثبات در منطقه کمک‌های ملموسی داشته باشند.

وی در پایان گفت: «حداقل آن‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که نباید جنگ رخ دهد.»

به گزارش فرتاک نیوز، ترکیه و روسیه اخیرا روابط خود به ویژه در زمینه نظامی را افزایش داده‌اند و ترکیه موفق به خرید سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-400» از روسیه شد که البته پیامدهای منفی را نیز از جانب آمریکا برای این کشور به همراه داشت. ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی مشخص ۱۰۰ فروند از جنگنده نسل پنجمی اف-۳۵ را  از آمریکا خریداری کند، اما بعد از بدعهدی آمریکا به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه روی آورد. بعد از آن، به دلیل بی‌توجهی آنکارا به هشدارهای واشنگتن از این پروژه اخراج شد و در عمل هیچ جنگنده اف- ۳۵ به ترکیه ارسال نشد.

روسیه و ترکیه در ماجرای قره باغ و نبرد بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز همکاری ملموسی دارند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان