//
کدخبر: ۲۸۷۴۵۳ //

تماس تلفنی «پوتین» با «علی‌اف» و «پاشینیان» در باره توافق قره‌باغ

کاخ ریاست جمهوری روسیه از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در باره توافق در قره‌باغ خبر داد.

تماس تلفنی «پوتین» با «علی‌اف» و «پاشینیان» در باره توافق قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه با همتای آذربایجانی خود و نخست‌وزیر ارمنستان در باره توافق اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی صحبت کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) شنبه‌شب اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» در تماس تلفنی با «الهام علی‌اف» و «نیکول پاشینیان» در باره اجرای توافق مذکور گفت‌وگو داشته است.

بر اساس بیانیه کرملین، هر دو طرف درگیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی از نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در این منطقه ابراز رضایت کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه طی این تماس بر اهمیت حفظ اماکن مقدس مسیحی در مناطق تحت کنترل جمهوری آذربایجان تأکید کرده است.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بامداد سه‌شنبه گذشته (۲۰ آبان) از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

روسیه نیز به همراه ترکیه موظف است نیروهای خود را به عنوان حافظ صلح در منطقه قره‌باغ و در امتداد خطوط تماس مستقر کند.

به دنبال این توافق تظاهرات علیه پاشینیان به دلیل امضای این توافق در شهرهای ارمنستان شکل گرفت و احزاب مخالف به دنبال استیضاح او بودند که موفق به این کار نشدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۴۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان