//
کدخبر: ۲۹۳۶۱۴ //

ممنوعیت معماری مدرن در ساخت بناهای فدرال

دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی خواستار ساخت ساختمان‌های «زیبا» برای ادارات فدرال در واشنگتن دی سی شده است.

ممنوعیت معماری مدرن در ساخت بناهای فدرال

به نوشته ایندیپندنت، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که تمام ساختمان‌های جدید فدرال باید از این استاندارد پیروی کنند و به سبک معماری کلاسیک طراحی شوند.

ترامپ قبل از نقل مکان به کاخ سفید در یک آپارتمان ۱۰۰ میلیون دلاری در برج ترامپ زندگی می‌کرد که به سبک لوئی چهاردهم تزئین شده بود و از مرمر و طلای ۲۴ عیار پوشیده شده بود.

به گزارش فرتاک نیوز،مطابق گزارش‌ها، کاخ سفید چندین ماه روی متن این فرمان اجرایی کار کرده است. در پیش‌نویس اولیه حتی پیشنهاد شده بود که  طراحی مدرنیستی ممنوع شود. این امر با مخالفت انجمن‌های معماری مواجه شد.

موسسه معماران آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «معماری باید در خدمت همان جوامعی باشد که بنا در آن ساخته می‌شود. معماری باید انعکاسی از تنوع جغرافیایی، اندیشه‌ها، فرهنگ‌ها و آب و هوای ملت ثروتمند ما باشد. معماران به ارج نهادن گذشته ما و همچنین انعکاس پیشرفت آینده ما و نیز محافظت از آزادی اندیشه و بیان که برای دموکراسی ضروری است، متعهد هستند.»

یک مقام کاخ سفید به بلومبرگ گفت که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها معماری سنتی را ترجیح می‌دهند و شناسایی ساختمان‌های مدرن را به عنوان ساختمان‌های عمومی دشوار می‌یابند.

حال قرار است «شورای بهسازی معماری فدرال» برای به‌روزرسانی رهنمودهای «اداره خدمات عمومی» تاسیس شود.

اداره خدمات عمومی که بر ساختمان‌های فدرال نظارت دارد، همچنین ملزم به جلب نظر از مردم و افرادی خواهد بود که در بناهای فدرال کار می‌کنند.

رئیس جمهوری ترامپ یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که خواهان ترویج «معماری مدنی فدرال زیبا» است. اما به نظر می‌رسد که این فرمان اجرایی خواهان ترویج سبک کلاسیک است.

حتی پیش از صدور این فرمان اجرایی، دولت به پیمانکاران پروژه دادگاه جدید فدرال در فورت لادردیل در فلوریدا گفته بود که این بنا باید به سبک سنتی ساخته شود.

دینا تیتوس، نماینده کنگره از نوادا، لایحه‌ای را معرفی کرده است که مداخله اداره خدمات عمومی در ممنوعیت معماری مدرن را ممنوع می‌کند.

خانم تیتوس در نامه‌ای به امیلی مورفی، مدیر اداره خدمات عمومی، نوشت: «تحمیل سبک معماری مطلوب برای ساختمان‌های فدرال مغایر سنت‌های دموکراتیک ملت ما است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان