//
کدخبر: ۲۲۰۷۵۰ //

مواضع داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا؛ از اتحاد علیه ترامپ تا اختلافات درونی

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی که برای بیرون راندن ترامپ از کاخ سفید اتفاق نظر دارند اما با اختلافات درون حزبی هم مواجه هستند که بیش از پیش در حال رخ‌نمایی است.

مواضع داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا؛ از اتحاد علیه ترامپ تا اختلافات درونی
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از ۲ سال تحقیقات گسترده به سرپرستی بازرس رابرت مولر برای بررسی دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، مسایل دیگری عیان شد  که برای دموکرات ها دستاویز خوبی بود تا روند استیضاح را با جدیت دنبال کنند تا شاید بتوانند پیش از برگزاری انتخابات در سوم نوامبر سال 2020، دونالد ترامپ را از صحنه رقابت‌ها به در کنند.

مساله تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به منظور بررسی آنچه فساد هانتر بایدن فرزند جو بایدن نامیده است، خروج از سوریه و رها کردن کردهای شمال این کشور و همچنین انتخاب ملک شخصی ترامپ برای برگزاری نشست آتی گروه هفت، منابعی بود که نامزد مطرح جمهوریخواهان، برای آتش بار حریف فراهم کرد.

الیزابت وارن در این زمینه گفت سوء استفاده از روابط دیپلماتیک برای مسایل شخصی و سیاسی روبه افزایش است. انتخاب اعضای مارالاگو به عنوان سفیران ما و میزبانی سران گروه ۷ در یکی از املاک وی. دولت ترامپ یکی از فاسدترین دولت های دوران ما است.

پته بوتیجیج دیگر داوطلب ریاست جمهوری آمریکا با استفاده از یک مقاله از روزنامه نیویورک تایمز اینگونه نوشت: این رئیس جمهوری به طور سیستماتیک اتحادها و ارزش های آمریکا را ویران می کند. نیروهای ما را از افتخاراتشان می رباید و دموکراسی ما را به عنوان هسته اصلی آن، تضعیف می کند.

وی تاکید کرد: با هر روشی او باید از این مقام جدا شود. سرنوشت جمهوری ما به این وابسته است.

۱۳ هزار و ۴۳۵ دروغ

جو بایدن هم انتقادات خود را از ترامپ اینگونه مطرح کرد: رئیس جمهوری ترامپ کمک هایی که کنگره برای اوکراین در نظرگرفته بود را منوط به این کرد که آنها درباره مساله مورد علاقه سیاسی وی ضمانت بدهند. این به معنای بده-بستان است. این یک شوخی نیست، ترامپ به قرار دادن منافع سیاسی و شخصی خود برسر منافع ملی ادامه می دهد. او باید استیضاح شود.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا سپس از یک خبر ام اس ان بی سی درباره دروغ های ترامپ استفاده کرد که می گوید آخرین مطالعات واشنگتن پست نشان می هد که رئیس جمهوری ترامپ در طول یکهزار روز اقامت در کاخ سفید، ۱۳ هزار و ۴۳۵ بار دروغ گفته است.

بایدن افزود: ما باید صداقت را بر دروغ انتخاب کنیم و این شروع اخراج ترامپ از کاخ سفید است.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات به مساله کره شمالی هم اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ سال پیش، من برای کمک به تصویب قانون حقوق بشری کره شمالی کار کردم. ما ارزش های خود را برای رژیم خودکامه پیونگ یانگ روشن کردیم.

بایدن ادامه داد: ترامپ در عوض یک بهانه برای دیکتاتور کره شمالی ایجاد کرد و انتخاب یک نماینده ویژه حقوق بشری برای این کشور را رد کرد. این شرم آور است.

وی اضافه کرد: نه تنها دونالد ترامپ یک دروغگو است، نه تنها یک فاسد است بلکه او هر روز راهی را برای دروغ گفتن می یابد تا فساد خود را بپوشاند.

سیاهی با سیاهی پاک نمی شود

بتو ارورک دیگر داوطلب ریاست جمهوری آمریکا هم نارضایتی خود را از ترامپ در این جمله خلاصه کرد که ما باید ترس مزخرفی که دونالد ترامپ می گستراند را رد کنیم و برای آمریکای بی باک بایستیم.

کوری بوکر دیگر داوطلب دموکرات ها در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در گردهمایی انتخاباتی خود در کارولینای جنوبی اظهار کرد: نمی توانیم اجازه دهیم دونالد ترامپ ما را شبیه دونالد ترامپ سازد. نمی توانید سیاهی را با سیاهی از بین ببرید. نمی توانید با نفرت به مبارزه با نفرت بروید.

کمپین هشت میلیونی استیضاح

تام استیر که برای نخستین بار در مناظره انتخاباتی شامگاه سه شنبه دموکرات ها حضور یافت هم با تاکید بر اینکه ما باید جمهوری خود را از این رئیس جمهوری محافظت کنیم، یادآور شد: ۲ سال پیش، من "لزوم استیضاح" را شروع کردم. بیش از ۸ میلیون آمریکایی به جنبش ما پیوستند. دفاع برای جمهوری ما ادامه دارد.

اقدام مجرمانه ترامپ

نگاه انتقادی به ترامپ فقط مختص دموکرات ها نیست و داوطلبان جمهوریخواه هم نسبت به عملکرد وی ناراضی هستند به گونه ای که فرماندار بیل ولد گفت: سخت است که بتوان یک نقض آشکار ممنوعیت قانون اساسی را از هر مقام فدرال پذیرفت چه رسد که برای کسب درآمد برای خود باشد.

وی ادامه داد: فراتر از آن نقض، اقدامات آقای ترامپ نگرانی های احتمالی جنایی همچون رشوه را افزایش می دهد. من علیه دونالد ترامپ وارد کارزار شدم اما من به عنوان دستیار دادستان کل خدمت کردم، تصمیم ترامپ برای استفاده از املاک شخصی در میزبانی از سران گروه هفت کاملا یک عمل مجرمانه است.

حمله گابارد به کلینتون

اما در کنار این رقابت اصلی، حواشی دیگری هم وجود دارد که شاید زنگ اختلاف میان نامزدهای دموکرات را هم به صدا درآورد و آن رشته توئیت های تولسی گابارد جوانترین داوطلب ریاست جمهوری در این دوره بود.

این داوطلب ریاست جمهوری که مدت زیادی در ارتش آمریکا فعالیت کرده و در جنگ عراق هم حضور داشته است، یکی از جدی ترین منتقدان سیاست های جنگ طلبانه آمریکا به ویژه در خاورمیانه است.

گابارد همواره آمریکا را حامی گردانندگان اصلی تروریسم نامیده است و در این رابطه تاکید دارد سعودی‌ها القاعده را ایجاد کردند و آمریکا از سعودی حمایت می کند.

اما او فقط به این نکته انتقاد ندارد و روز جمعه با نوشته ای کنایه آمیز از "هیلاری کلینتون" تشکر کرد و نوشت: تو ملکه جنگ طلب، تجسم فساد و شخصیت پوسیده ای هستی که برای مدت طولانی حزب دموکرات را بیمار ساخته‌ای و در نهایت از پشت پرده برون آمدی.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا افزود: از روزی که من داوطلبی خود را اعلام کردم یک کارزار هماهنگ برای نابودی خوشنامی و سابقه من به راه افتاده است. شگفت زده بودیم که چه کسی و چرا پشت این موضوع است.

گابارد ادامه داد: اکنون می دانیم که همواره تو بوده‌ای که از طریق نیابتی‌هایتکه متحدان قدرتمندی در شرکت‌های رسانه‌ای و سازندگان سلاح هستند،از تهدیدهای من ترسیده‌اند.

وی تاکید کرد: اکنون روشن است که رقابت مقدماتی بین من و تو است. در پشت شلوغی گروه‌های نیابتی خود پنهان نشو. به طور مستقیم وارد مسابقه شو.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که هیلاری کلینتون تولسی گابارد را یک دارایی روسیه نامید که برای ورود به فعالیت‌های انتخاباتی تحت حزب سوم، آراسته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان