//
کدخبر: ۲۹۳۵۳۹ //

ترامپ: بایدن «رئیس جمهور جعلی» است

رئیس جمهور آمریکا در رشته پیامی توییتری دیوان عالی آمریکا را ضعیف و بی‌کفایت و رئیس جمهور منتخب این کشور را رئیس جمهور جعلی نامید.

ترامپ: بایدن «رئیس جمهور جعلی» است

«دونالد ترامپ» روز شنبه در رشته توییتی ضمن حمله لفظی به وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را «رئیس جمهور جعلی» نامید.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «وزارت "دادگستری" و اف‌بی‌آی در قبال تقلب آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ملت ما، بر خلاف شواهد قانع‌کننده هیچ کاری نکردند. آن‌ها باید خجالت بکشند. تاریخ این را به یاد خواهد داشت. هرگز تسلیم نشوید. ششم ژانویه در واشنگتن شما را می‌بینم».

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس جمهور آمریکا در پیامی دیگر نوشت: «گزارش دورهام کدام گوری است؟ آن‌ها از کمپین من جاسوسی کردند، با روسیه (و دیگران) تبانی کردند و مچشان گرفته شد. گزارش‌های هاروویتز درباره کامی و مک‌کابی را بخوانید. حتی اخبار جعلی نیویورک تایمز هم گفت این بد است. آن‌ها همه تلاش خود را کردند و شکست خوردند و حالا تلاش می‌کنند انتخابات را بدزدند».

ترامپ در دنباله این پیام‌ها نوشت: «دیوان عالی آمریکا در قبال تقلب انتخاباتی عظیم که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رخ داد کاملاً ضعیف و بی‌کفایت عمل کرد. ما مدارکی قطعی داریم اما آن‌ها نمی‌خواهند ببینند. آن‌ها می‌گویند موضعی نداریم. اگر انتخابات ما فاسد باشد کشوری هم نداریم».

او در پیامی دیگر نوشت: «یک سرباز جوان در افغانستان به من گفت انتخابات در افغانستان، از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا امن‌تر است و بهتر اداره می‌شود. [انتخابات] ما با میلیون‌ها میلیون برگه رأی تقلبی پُستی انتخاباتی شبیه یک کشور جهان سومی را داریم. رئیس جمهور جعلی!»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب به‌عنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، او با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات تلاش دارد همچنان در قدرت بماند. حامیان ترامپ تا کنون دوبار در اعتراض به تقلب در انتخابات تجمع برگزار کرده‌اند که شمار قابل توجهی از شرکت‌کنندگان آن اعضای گروه‌های سفید برتر پندار هستند. تجمع بعدی حامیان ترامپ قرار است ششم ماه ژانویه و پس از بررسی آرای الکترال در کنگره تشکیل شود.

اعضای مجمع گزینندگان چند روز پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد به ترامپ یا بایدن رأی دادند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 

ترامپ اخیراً به اطرافیانش گفته که مایک پنس به اندازه کافی به او برای رسیدن به اهدافش جهت برگرداندن نتیجه انتخابات کمک نمی‌کند. او در روزهای اخیر روی نقش سنتی‌ای متمرکز شده که «مایک پنس» معاونش قرار است روز ۶ ژانویه در راستای تأیید نتیجه رأی‌گیری الکترال انجام دهد. مایک پنس، رئیس سنا است و روال تأیید آرای الکترال زیر نظر او انجام می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند ترامپ در روزهای اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی‌تواند نتیجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.

پنس و مقام‌های کاخ سفید تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی‌تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۵۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان