//
کدخبر: ۲۹۲۴۶۹ //

انفجار بمب صوتی در بغداد

انفجار بمب صوتی در جنوب غرب بغداد، دفع حمله تکفیری‌ها به شمال شرق دیالی، ، انهدام تونل داعشی در کرکوک و خنثی سازی چند بمب دست ساز در غرب عراق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

 انفجار بمب صوتی در بغداد

به نقل از شبکه الرشید عراق، منابع عراقی از انفجار بمبی در جنوب غرب بغداد پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش فرتاک نیوز،این منابع اعلام کردند: بمب صوتی منزل یکی از کارکنان شهرداری در منطقه الشرطه الرابعه(کوی پلیس) در جنوب غرب بغدادپایتخت عراق  را هدف قرار داد.

جنایت داعش در غرب کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که تروریست‌های داعشی یک کشاورز به نام «عبدالکریم جلال الصباحی» از روستای «کبیبه» در غرب استان کرکوک را کشتند و سپس اقدام به آتش زدن خودرو وی کردند.

دفع یورش تکفیری‌ها به شمال شرق دیالی

«محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از دفع یورش تروریستهای باقی مانده و تحت پیگرد داعشی به یک مرکز امنیتی در شمال شرق دیالی خبر داد و گفت: یک مرکز امنیتی در باغات روستای «المخیسه» در منطقه «حوض الوقف» در 24 کیلومتری شمال شرق بعقوبه از سوی تک تیراندازان داعش هدف قرار گرفت که یک افسر پلیس عراقی زخمی شد. نیروهای پلیس به درگیری با داعشی‌ها پرداختند و نیروهای کمکی اعزام شد و داعشی‌ها فرار کردند. اوضاع تحت کنترل است و نیروها به جستجوی گسترده در باغات این منطقه پرداختند.

منطقه «حوض الوقف» از جمله مناطقی در استان دیالی است که شاهد حملات مکرر داعش و تک تیراندازان آن به سبب فعالیت شبکه‌های داعشی است. روستای «المخیسه» منطقه ای راهبردی است.

انهدام تونل داعشی

یک منبع امنیتی از پاکسازی منطقه حاوی« الزاب» و روستای« البطمه» تا منطقه «الناظم» در شمال کرکوک از بمب‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده از سوی داعش و نیز انفجار یک تونل متعلق به تکفیری‌ها در شمال کرکوک خبر داد و اعلام کرد که بمب‌ها خنثی و تونل منهدم شده است.

به گفته منبع عراقی؛ این در جریان عملیات گسترده نیروهای پلیس عراق در شمال کرکوک و با حمایت پهپادها انجام شد.

انفجار و خنثی سازی 20 بمب دست ساز در غرب الانبار

منابع عراقی از خنثی سازی 20 بمب دست ساز در عملیات پیشدستانه نیروهای عراقی در صحرای غربی استان الانبار خبر دادند و اعلام کردند: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود بمب های دست ساز برجای مانده از داعش هنگام تسلطش بر مناطق صحرای غربی عراق، نیروهای حشد عشایری با حمایت بالگردهای ارتش وارد عمل شدند و نیروهای خنثی کننده بمب این بمب‌ها را بدون اینکه تلفات و خساراتی به بار آید خنثی کردند.

آماده باش نیروهای حشد شعبی در منطقه ای از صلاح الدین برای مقابله حمله داعش

«علی الحسینی» مسئول محور شمال حشد شعبی عراق از آماده باش نیروهای حشد شعبی از 48 ساعت قبل در روستای «بسطاملی» در اطراف «آمرلی» در شرق استان صلاح الدین عراق به علت شرایط آب و هوایی و وجود مه غلیظ به منظور دفع هر گونه خطر احتمالی داعش خبر داد و اوضاع را کاملا تحت کنترل دانست.

از سوی دیگر اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از دفع حمله داعش به جزیره« الصینیه» در استان صلاح الدین خبر داد و بیان کرد: نیروهای تیپ 31 حشد شعبی مانع رخنه تکفیری‌ها به جزیره الصینیه در صلاح الدین شدند و پس از رویارویی با داعشی‌ها و وارد کردن ضربات دردناک به آنها، تکفیری‌ها را مجبور به فرار کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان