//
کدخبر: ۲۸۷۰۷۳ //

عامل انفجار جده چه کسی بود؟

افشاگر سعودی در واکنش به انفجار جده در عربستان سعودی نوشت که نظامی سعودی با هدف توجیه بازداشت‌های خود عمداً این انفجار را طرح‌ریزی کرده است.

عامل انفجار جده چه کسی بود؟

«مجتهد»، فعال توییتی معروف به افشاگر اسرار خاندان سعودی حادثه انفجار در جده عربستان سعودی را عمدی دانست.

او در حساب توییتری خود در واکنش به انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده (غرب عربستان) نوشت: «انفجار جده به بیانیه هیأت علمای [عربستان سعودی] مرتبط است؛ این انفجار به روش احمقانه‌ای طرح‌ریزی شد که کم از حماقت طرح ترور [جمال] خاشقچی (روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن‌پست) نیست».

به گزارش فرتاک نیوز،مجتهد نوشت که این طرح انفجار جده همزمان بوده با بیانیه هیأت مذکور که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی است که طی آن، خواسته با این بیانیه بازداشت‌های جدید از بین اسلام‌گرایان در این کشور را به بهانه پیوستن به سازمان تروریستی توجیه کند.

این افشاگر سعودی نوشت که «رژیم سعودی گمان می‌کند که با این کار دو نشان را با یک تیر زده است؛ نخست اینکه می‌توان با آن باقیمانده فعالان اسلامگرا را از بین ببرد دوم اینکه بتواند همدلی غربی‌ها را جلب کرده و وجهه "مبس" (محمد بن سلمان) را بهتر کند».

رسانه‌های عربی بعد از ظهر امروز چهارشنبه از وقوع انفجار در یک قبرستان متعلق به غیر مسلمانان در جده عربستان سعودی خبر دادند که بر اثر آن ۴ نفر زخمی شدند.

به دنبال این حادثه، سفارت‌خانه‌های فرانسه و یونان از اتباع خود خواستند جانب احتیاط را رعایت کرده و هشیار باشند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان