//
کدخبر: ۲۹۱۸۶۲ //

دستور توقف فوری استفاده از نرم‌افزار هک شده وزارت خزانه‌داری آمریکا

سازمان امنیت زیرساخت‌ها و سایبری آمریکا روز دوشنبه دستور فوری درباره توقف استفاده از نرم‌افزاری را صادر کرد که روز گذشته هک شده بود و در پی آن اطلاعات زیادی از وزارت خزانه‌داری و سازمان‌های آمریکایی دیگر به بیرون درز کرد.

دستور توقف فوری استفاده از نرم‌افزار هک شده وزارت خزانه‌داری آمریکا

سازمان امنیت زیرساخت‌ها و سایبری آمریکا روز دوشنبه دستوری فوری صادر کرد که بر اساس آن از تمامی سازمان‌های مدنی فدرال خواست تا استفاده از محصولات شرکت‌ نرم افزاری «SolarWind» را متوقف کنند. این شرکت نرم افزاری که در زمینه مدیریت شبکه فعالیت دارد فراهم کننده خدمات مانیتورینگ شبکه برای تعدادی از سازمان‌های دولتی، نهادهای خصوصی و شرکت‌های دیگر است.

«برندان ویلز» سرپرست سازمان امنیت سایبری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که محصولات مدیریت شبکه این شرکت نرم‌افزاری خطرات غیر قابل قبولی را برای امنیت شبکه‌های فدرال ایجاد کرده است.

خبرگزاری رویترز یک شنبه شب خبر داده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، رویترز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده،‌ اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران بودند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی استفاده کرده باشند.

روزنامه واشنگتن پست نیز امروز مدعی شد که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری یک شنبه شب به وزارت خزانه داری آمریکا هستند.

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی کمپین یک گروه هکری است که در سرویس اطلاعات خارجی روسیه کار می‌کند و در میان شرکتهای امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP29 یا Cozy bear معروف است. 

این در حالی است که سفارت روسیه در واشنگتن به ادعای دست داشتن این کشور در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد  و آن را رد کرد.

سفارت روسیه اعلام کرد، حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه مغایرت دارد و رسانه‌های آمریکا بار دیگر اتهاماتی بی‌اساس را درباره حملات هکری روسیه به ارگان‌های دولتی آمریکا مطرح کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان