//
کدخبر: ۲۹۱۷۱۷ //

هشدار مقام‌های اقتصادی آلمان درباره رکود اقتصادی جدید

مقام‌های اقتصادی آلمان با توجه به تصمیم دولت برای تشدید محدودیت‌ها در این کشور برای مهار کرونا درباره رکود اقتصادی جدید هشدار داده‌اند.

هشدار مقام‌های اقتصادی آلمان درباره رکود اقتصادی جدید

در پی توافق دولت فدرال و ایالت‌های آلمان از روز چهارشنبه، 16 دسامبر محدودیت‌های اجتماعی مربوط به همه‌گیری کرونا در این کشور تشدید می‌شود. این محدودیت‌ها دست‌کم تا دهم ژانویه ادامه خواهند یافت. بر این اساس، مدرسه‌ها، مهدهای کودک و فروشگاه‌ها، به استثنای فروشگاه‌های عرضه مایحتاج روزانه، بسته می‌مانند. آنگلا مرکل، صدراعظم، از کارفرمایان خواست کارمندان را از خانه به کار بگیرند یا کار را به صورت موقت تعطیل کنند.

مچنین مشاغلی که در آنها امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود ندارد - مانند آرایشگاه‌ها - تعطیل می‌شوند. رستوران‌ها بسته می‌مانند اما تحویل غذا به مشتریان بلامانع است.

به نوشته روزنامه هندلزبلات آلمان در این شرایط انستیتوهای مهم اقتصادی در آلمان به دلیل تشدید محدودیت های مقرر در کشورشان که از روز چهارشنبه آغاز می شود درباره رکود جدید اقتصادی هشدار داده اند.

"یورگ کرومر"، اقتصاد دادن ارشد کامرز بانک آلمان در گفتگویی اعلام کرده که آلمان باید خود را برای رکود اقتصادی دومی آماده کند.

وی همچنین گفته است: خطرات اقتصادی به صورت قابل توجهی افزایش پبدا کرده چرا که یک کانال مهم فروش صنعت آلمان با تعطیلی خرده فروشی ها بسته شده است. به گفته وی به این ترتیب بیش از هر زمان دیگری کاهش تولید ناخالص ملی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی پیش بینی می شود. این مقام اقتصادی گفت: ما انتظار کاهش تولید ناخالص ملی حدود یک درصدی نسبت به 3 ماهه قبلی را داریم.

به گفته این مقام اقتصادی در آلمان از آنجایی که قسمت عمده ای از اوایل سال 2021 احتمالا تحت تاثیر قرنطینه سراسری قرار خواهد گرفت انتظار کاهش مجدد بازده اقتصادی در سه ماهه ابتدایی این سال وجود دارد.

رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی در آلمان (DIW) هم درباره عواقب منفی یک قرنطینه طولانی تر در آلمان هشدار داده است.

رئیس این انستیتوی مهم اقتصادی در آلمان تداوم قرنطینه را عامل خسارات اقتصادی قابل توجه به کشور دانسته است.

"آرمین لاشت"، نخست وزیر ایالت "نوردراین- وست فالن" آلمان هم به شهروندان درباره در پیش رو بودن دورانی سخت هشدار داده است.

وی گزارش ها از بخش های مراقبت های ویژه آلمان را درامتیک ارزیابی کرده است. به گفته وی از اکتبر شمار بیماران بستری شده در این بخش ها در ایالت تحت حاکمیت وی چهار برابر شده است.

مخالفان محدودیت های کرونایی هم امروز با رژه خودروها در دوسلدورف اعتراض کردند.

این اعتراضات بعد از تصمیم گیری دولت برای تشدید محدودیت ها برگزار شد. یکی از معترضان اعلام کرد که این محدودیت های جدید صدها هزار جایگاه شغلی را نابود می کند.

به گزارش فرتاک نیوز، "توماس بارایس" از مقامات اقتصادی در دولت فدرال آلمان هم درباره ورشکستگی خرده فروشی ها در صورت حمایت ناکافی از آن ها از طرف دولت هشدار داده است.

آمار مبتلایان به کرونا با وجود اعمال قرنطینه موردی از اول نوامبر در آلمان همچنان روند صعودی را طی می کند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1320595 نفر به کرونا مبتلا شده و 22171 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان