//
کدخبر: ۲۹۱۶۵۴ //

مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و انگلیس ادامه می یابد

نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند مذاکرات تجاری میان لندن و بروکسل به منظور ممانعت از اجرای برگزیت بدون توافق در هفته آینده ادامه خواهد یافت.

مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و انگلیس ادامه می یابد

 بعد از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان اتحادیه اروپا و انگلیس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند این مذاکرات در بروکسل ادامه خواهد یافت.

به گزارش «اسکای نیوز»، در این بیانیه آمده است: امروز صبح تماس تلفنی مفیدی داشتیم. موضوعات مهم حل نشده را مورد بحث قرار دادیم. تیم‌های مذاکره کننده ما طی روزهای اخیر شبانه روز فعالیت کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، این بیانیه می‌افزاید: علی‌رغم خستگی ناشی از تقریباً یک سال مذاکره، و با این وجود که ضرب الاجل‌ها بارها پایان یافته‌اند، فکر می‌کنیم در این مرحله باید تلاش‌ها را برای دستیابی به توافق ادامه دهیم.

لندن و بروکسل در ادامه اعلام کردند: بنابراین به مذاکره‌کنندگان خود ماموریت داده‌ایم مذاکرات را ادامه دهند تا ببینیم حتی در این مرحله دیرهنگام توافقی حاصل خواهد شد.

پیشتر و با افزایش احتمال عدم توافق میان لندن و بروکسل در خصوص نحوه روابط پس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، بروکسل از طرحی احتیاطی رونمایی کرد.

در این طرح رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه منتشر کرد، سیاست‌های اتحادیه اروپا درخصوص سفرهای زمینی و هوایی و حق ماهیگیری در آب‌های مشترک با بریتانیا مشخص شده است.

فون در لین در این باره توضیح داد: «مذاکرات همچنان ادامه دارد. با این حال با توجه به این‌که اتمام دوره گذار بسیار نزدیک است، ضمانتی وجود ندارد که توافقی حاصل شود یا اگر حاصل شد چه زمان قابل اجرا باشد. مسئولیت ما این است که برای تمام احتمالات، از جمله عدم توافق با بریتانیا تا تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۱ آمادگی داشته باشیم. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم امروز این اقدامات را مطرح کنیم».

به گفته فون در لین این طرح چند «توافق کوچک» را به بریتانیا پیشنهاد می‌کند تا در صورت عدم دستیابی به موقع به توافق، صدمات تجاری احتمالی کاهش یابد.

بوریس جانسون شب چهارشنبه برای دیدار با فون در لین و مراسم شام کاری با مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرد اما بدون رسیدن به نتیجه‌ای قابل ملاحظه به لندن برگشت.

جانسون سپس در جلسه پارلمان تهدید کرد، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون حصول توافق انجام خواهد شد.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان