//
کدخبر: ۲۸۴۴۹۹ //

نخست وزیر ایرلند: احساس می کنم بوریس جانسون خواهان توافق برگزیت است

نخست وزیر ایرلند در سخنانی اظهار داشت که انتظار دستیابی به توافقی بین اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت را دارد.

نخست وزیر ایرلند: احساس می کنم بوریس جانسون خواهان توافق برگزیت است

 به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، "مایکل مارتین"، نخست وزیر ایرلند در سخنانی تاکید کرد که انتظار توافق بین اتحادیه اروپا و انگلیس درباره برگزیت را دارد.

وی افزود: احساس من به من می گوید که "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس خواهان توافق است. پذیرش مجدد گفتگوها از طرف انگلیس علامت خوبی است اگر چه همچنان موانع بزرگی وجود دارد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ هم اتحادیه اروپا و هم انگلیس اخیرا اعلام کرده اند که پیشرفت هایی در مذاکرات وجود داشته است.

وزیر تجارت انگلیس اخیرا از پیشرفت‌های واقعی در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و کشورش خبر داد و دستیابی به توافقی تجاری را امکان‌پذیر دانسته است.

با این همه زمان به سرعت می‌گذرد و مذاکرات درباره دستیابی به توافقی تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. در پایان سال جاری میلادی دوران گذار انگلیس که در آن لندن همچنان به قواعد اروپایی پایبند بوده و جزو اتحادیه گمرکی و بازار داخلی این اتحادیه است به پایان می‌رسد و اگر توافقی تجاری بین طرفین صورت نگیرد مجدداً هرج و مرجی ایجاد می‌شود که به اقتصاد طرفین به شدت آسیب می‌رساند.

اخیراً هیچ‌یک از طرفین نخواستند از خواسته‌های خود در این مذاکرات کوتاه بیایند و این منجر به بن‌بستی در این مذاکرات شد. با این حال روز پنج‌شنبه برای انجام مذاکرات روزانه در این باره توافقاتی انجام شد. به اعتقاد اتحادیه اروپا این مذاکرات می‌تواند تا اواسط نوامبر ادامه یابد و بعد از آن باید توافقی انجام شود تا پارلمان‌ها زمان کافی برای تصویب آن را داشته باشند.

انگلیس اولین توافق تجاری برای دوران بعد از برگزیت را روز جمعه با ژاپن منعقد کرد.

اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان درباره موضوعات مهم در مذاکرات از جمله مسئله ماهیگیری و شرایط رقابتی با هم اختلاف‌نظر دارند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران انتقالی برگزیت بنا بر توافق انجام‌شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و انگلیس به‌شدت با تمدید دوران گذار مخالف است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۴۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان