//
کدخبر: ۲۹۱۲۴۰ //

تحریم قانون‌گذاران آمریکایی و ایجاد محدودیت‌های مسافرتی

پکن اعلام کرد به تلافی تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه مقامات چینی، تحریم‌هایی را علیه برخی اعضای کنگره اعمال و همچنین ورود بدون روادید به هنگ‌کنگ و ماکائو را برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک آمریکا لغو می‌کند.

تحریم قانون‌گذاران آمریکایی و ایجاد محدودیت‌های مسافرتی

 «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد پکن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه عده‌ای از قانون‌گذاران کنگره آمریکا اعمال کند و همچنین محدودیت‌هایی مسافرتی به هنگ‌کنگ و ماکائو را برای دیپلمات‌های آمریکایی به تلافی اقدامات اتخاذ شده علیه مقامات چینی از سوی دولت ترامپ، وضع خواهد کرد.

به گزارش «بلومبرگ» این دیپلمات چینی به طور مشخص نام افرادی که قرار است تحریم شوند را اعلام نکرد اما گفت آن‌ها شامل افرادی از شاخه‌های اجرایی و قانون‌گذاری و همچنین سازمان‌های غیردولتی آمریکا می‌شوند.

هوا گفت: چین ورود بدون روادید به هنگ‌کنگ و ماکائو را برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک ایالات متحده لغو خواهد کرد.

چین روز سه‌شنبه سرپرست سفارت آمریکا در پکن را احضار کرد تا مراتب اعتراض این کشور به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مقامات چینی را به وی ابلاغ کند.

به گزارش «رویترز»، وزارت خارجه چین در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد «ژنگ ژگوانگ» معاون وزیر خارجه چین، «رابرت فوردن» کاردار سفارت آمریکا را احضار کرده و اعتراض جدی و محکومیت شدید از سوی طرف چینی را به وی اعلام کرده است.

وی گفت: اقدامات وحشیانه ایالات متحده فقط خشم شدید مردم چین علیه نیروهای ضد چین در آمریکا را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون چینی از جمله هموطنان ما در هنگ‌کنگ اهداف فریبکارانه آمریکا را تشخیص دهند و عزم دولت چین در اجرای قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را تقویت کنند.

پیشتر دفتر امور هنگ‌کنگ و ماکائو و دفتر کمیساریای وزارت خارجه چین در منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ در بیانیه‌هایی جداگانه تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، روز دوشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در وبسایت رسمی خود منتشر کرد، نام ۱۴ مقام چینی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمامی این ۱۴ مقام عضو کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین هستند. 

رویترز پیشتر گزارش داده بود که واشنگتن این مقامات چینی را به اتهام نقش آن‌ها در رد صلاحیت قانون‌گذاران مخالف پکن در هنگ‌کنگ تحت تحریم قرار می‌دهد.

پکن همواره تحریم‌های آمریکا علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ را محکوم کرده و آن را دخالت در امور داخلی خود دانسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان