//
کدخبر: ۲۹۱۰۳۹ //

بانک‌هایی که فرآیند مبادلات بشردوستانه با ایران را ممکن می‌سازند، مشمول تحریم‌های آمریکا نخواهند شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، بانک‌هایی که فرآیند مبادلات بشردوستانه با ایران را ممکن می‌سازند، مشمول تحریم‌های آمریکا نخواهند شد.

بانک‌هایی که فرآیند مبادلات بشردوستانه با ایران را ممکن می‌سازند، مشمول تحریم‌های آمریکا نخواهند شد

به نقل از پایگاه خبری هیل، مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که بانک‌های خارجی برای تامین مالی منابع بهداشتی و دارویی جریمه نخواهند شد. این منابع شامل محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظت شخصی - که همگی برای کاهش همه‌گیری ویروس کرونا ضروری هستند - می‌شوند.

به گزارش رویترز، به‌جز تجهیزات دارویی، فرایندهای مالی برای پرداخت به کارمندان در نمایندگی‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیز مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند.

به گزارش فرتاک نیوز، یک ‌مقام آمریکایی در این خصوص نوشته است: آمریکا معافیت‌های گسترده‌ای را حفظ کرده است که فروش تجاری و صادرات اقلام بشردوستانه را ممکن می‌سازد.

به گزارش ایسنا، این مسئله در پی آن‌ مطرح شده است که خبرگزاری رویترز چندی پیش در گزارشی نوشت که فرانسه، آلمان و انگلیس در اواخر ماه اکتبر از دولت ترامپ خواسته بودند تا در خصوص تحریم‌های جدید علیه بانک‌های ایرانی تجدیدنظر کند چراکه این اقدام مانع تجارت‌های بشردوستانه مشروع شده و به منافع مشترک متحدان آسیب می‌زند.

 دیپلمات‌های تروئیکای اروپا در تاریخ ۲۶ اکتبر در نامه‌ای مشترک به واشنگتن گفته بودند که این تحریم‌ها می‌تواند غذا و دارو را به طرز بازدارنده‌ای برای عامه مردم ایران در میان دوران همه‌گیری گران کند.

 تروئیکای اروپا با اشاره به این مسئله که "آمریکا همیشه گفته است که مقصودش هدف قرار دادن مردم ایران نبوده" خواستار اطمینان یافتن از این مسئله شده بودند که واشنگتن علیه موسساتی که از سر حسن‌نیت بدون آن‌که پیش‌تر با ایالات متحده به تعامل بپردازند، مشغول دادوستد بشردوستانه با ایران می‌شوند مجازات اعمال نکند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان