//
کدخبر: ۲۹۰۹۶۶ //

وزیر امور خارجه ترکیه: ما خواستار بهبود روابط خود با اتحادیه اروپا هستیم

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی، ضمن بیان اینکه مشکلات با اتحادیه اروپا را می‌توان از طریق گفت‌وگو حل کرد، از این نهاد خواست «میانجی صادقی» در مذاکرات آنکارا و آتن باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه: ما خواستار بهبود روابط خود با اتحادیه اروپا هستیم

 «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) از اروپا خواست نقش صادقانه‌تری در میانجی‌گری برای حل اختلافات آنکارا با یونان ایفا کند.

به گزارش فرتاک نیوز، به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چاووش‌اوغلو طی نشست خبری با وزیر خارجه مجارستان، توضیح داد: «مشکلات با اتحادیه اروپا را می‌توان از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل کرد».

وی در واکنش به احتمال تحریم شدن ترکیه توسط اتحادیه اروپا، به دلیل فعالیت‌های دریایی در شرق مدیترانه، اظهار داشت: «ما خواستار بهبود روابط خود با اتحادیه اروپا هستیم، اما متاسفانه آنها به رفتار و استانداردهای دوگانه ادامه می‌دهند».

بر این اساس وزیر خارجه ترکیه، ادامه داد: «علی‌رغم تمام فرصت‌های فراهم شده توسط ترکیه برای مذاکره، یونان همچنان پای [گفت‌وگو] با ما نمی‌نشیند. از اتحادیه اروپا انتظار داریم نقش میانجی صادق را در بحران شرق مدیترانه ایفا کند».

به نوشته آناتولی، وزیر خارجه مجارستان نیز در این نشست خبری گفت: «آنها چه خوششان بیاید چه نیاید، امنیت اروپا به طرز چشمگیری در دستان ترکیه است».

روز گذشته نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به بررسی زمینه‌های تحریم این کشور در جلسه امروز اتحادیه اروپا، گفته بود آنکارا نه تنها تسلیم باج‌گیری‌ها نمی‌شود بلکه مقابل توسعه‌طلبی امپریالیستی در شرق مدیترانه می‌ایستد.

پیش از آن، یک مقام اروپایی به رویترز گفته بود وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود زمینه‌های مناسب برای اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه را بررسی خواهند کرد اما تصمیم‌گیری در این زمینه را به جلسه روز سه‌شنبه سران این اتحادیه واگذار می‌کنند.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان و قبرس با همراهی برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۹۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان