//
کدخبر: ۲۹۰۰۷۴ //

ترامپ تهدید به وتو کرد!

رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا تاکید کرد، لایحه "قانون اختیارات دفاع ملی" ۷۴۰ میلیارد دلاری را وتو می‌کند مگر آنکه این لایحه شامل برنامه‌ای برای حذف یکی از قوانین فدرال که از شرکت‌های تکنولوژی همچون فیس‌بوک و توییتر حمایت می‌کند، باشد.

ترامپ تهدید به وتو کرد!

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا اواخر روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: اگر ماده ۲۳۰ خطرناک و ناعادلانه از لایحه قانون اختیارات دفاع ملی به طور کامل حذف نشود، مجبور خواهم شد بدون چون و چرا آن را وتو کنم.

ماده ۲۳۰ موسوم به قانون "شایستگی ارتباطات" از شرکت‌های تکنولوژی از مسئولیت‌پذیری در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می‌کند و از سوی دونالد ترامپ و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مورد حمله قرار گرفته است؛ افرادی که از تصمیمات تعدیل محتوای پلتفورم‌های اینترنتی انتقاد و آنها را به خفه کردن صدای محافظه‌کاران متهم کرده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،انجمن اینترنت که شامل فیس‌بوک، سایت آمازون، گوگل و توییتر می‌باشد، از این تصمیم ترامپ به شدت انتقاد کرد.

انجمن اینترنت اعلام کرد: حذف ماده ۲۳۰ به تنهایی تهدیدی برای امنیت ملی است. این قانون به پلتفورم‌های آنلاین این اجازه را می‌دهد تا محتواهای مضر و خطرناک از جمله محتواهای تروریستی و گمراه‌کننده را حذف کنند.

قانون اختیارات دفاع ملی سیاست‌های وزارت دفاع را تعیین می‌کند. این قانون شش دهه است که به طور سالانه تصویب شده و یکی از چند قانونی است که به عنوان قوانینی که باید تصویب شوند، شناخته می‌شود چرا که این قانون مسائل بسیاری از افزایش حقوق نیروها گرفته تا تعداد هواپیمایی که باید خریداری شوند یا بهترین راه رقابت با رقبایی چون روسیه و چین را در بر می‌گیرد.

نمایندگان کنگره درباره اینکه ترامپ واقعا این قانون را وتو کند، ابراز شک و تردید کرده‌اند. دموکرات‌ها با حذف ماده ۲۳۰ موافقت نمی‌کنند چرا که این قانون ۲۴ ساله حفاظت حیاتی و مهمی را برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

نمایندگان کنگره گفتند تهدید ترامپ احتمالا بخشی از تلاشی برای اعمال یک سری اصلاحات در ماده ۲۳۰ و گنجاندن آنها در این لایحه دفاعی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان