//
کدخبر: ۲۸۹۲۱۸ //

فواد حسین از افزایش فعالیت‌های داعش در عراق

وزیر امور خارجه عراق گفت، گروه تروریستی داعش فعالیت‌های خود در برخی مناطق این کشور را افزایش داده و بغداد به همکاری با شرکای خارجی خود در عرصه اطلاعاتی، تحویل سلاح و آموزش نیروهای نظامی احتیاج دارد.

فواد حسین از افزایش فعالیت‌های داعش در عراق

"فواد حسین" وزیر امور خارجه عراق که در مسکو بسر می‌برد، امروز (پنجشنبه) در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «نووستی»، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش (که فعالیت آن در روسیه ممنوع است) فعالیت‌های خود در کشور عراق را افزایش داده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ این دیپلمات عراقی گفت: «گروه تروریستی داعش همچنان در کشور ما وجود دارد و نسبت به چند ماه پیش، فعال‌تر شده است. ما اطلاعاتی در دست داریم که این گروه در مناطق خاصی از استان‌های انبار، کرکوک و دیالی و در مناطق خاصی از استان نینوا، مستقر شده است. این مسئله وضعیت امنیتی عراق را تحت تأثیر قرار داده، البته از زمان فروپاشی داعش، اوضاع تغییر کرده است.»

وی افزود: «اعضای داعش با "ملیت‌های مختلف" در عراق در بازداشت هستند. در عین حال، مقامات عراقی در حال گفت‌وگو با کشورهای اروپای غربی در خصوص شهروندان آنها که به داعش پیوسته و به حملات تروریستی در خاک این کشور دست زدند، هستیم.»

به گفته وزیر خارجه عراق، مقامات بغداد برای مبارزه قاطع با داعش، به سلاح، آموزش و همکاری با آژانس‌های اطلاعاتی سایر کشورها نیاز دارند.

فواد حسین در پاسخ به سئوالی درباره امکان خروج کامل نیروهای نظامی خارجی، یادآوری کرد: «ما برای مبارزه با سلول‌ها و گروه‌های تروریستی در برخی مناطق عراق، به همکاری اطلاعاتی و همچنین در زمینه تحویل سلاح و آموزش نیروهای امنیتی خود، به همکاری با سایر کشورها نیاز داشته و در حال مذاکره با طرف‌های علاقه مند در این راستا هستیم. در رابطه با خروج کامل نیروهای خارجی، باید بگویم که ما در حال گفت‌وگو با طرف‌های خارجی هستیم. البته در خصوص مشاورین یا همکاری اطلاعاتی علیه باندهای داعش یا آموزش نظامیان، وضعیت کاملا متفاوت است و همکاری ما با شرکای خارجی ادامه خواهد داشت.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان