//
کدخبر: ۲۸۸۴۲۹ //

بازگشت کرونا به چین؛ عرضه واکسن بزودی

در حالی که چین به عنوان نخستین کشوری که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرد طی چند ماه گذشته از این ویروس پاک شده بود، گزارش ها حاکی است بتازگی مواردی از کرونا در برخی از نقاط این کشور گزارش شده که باعث شده است امکان عرضه واکسن ساخت این کشور شتاب بگیرد.

بازگشت کرونا به چین؛ عرضه واکسن بزودی

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه گزارش کرد از ۱۹ مبتلای شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد آن بومی و در داخل خاک چین ثبت شده است. موضوعی که بار دیگر مقامات این کشور را برای مهار آن به تکاپو انداخته است.

چین برای بیش از ۷ ماه پاک شده بود و در این مدت هیچ موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشد اما در یک ماه گذشته مواردی از این ویروس در شمال و جنوب کشور گزارش شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین از ۷ مورد مبتلای شبانه روز گذشته، ۵ مورد در استان تیانجین واقع در نزدیکی پکن و ۲ مورد هم در شانگهای واقع در جنوب کشور ثبت شده است.

اما در استان مسلمان نشین سینکیانگ واقع در شمال چین هم در ماه گذشته مواردی از ابتلا به کرونا ثبت شد. طبق گزارش کمیسیون بهداشت چین، از سوم تا سی ام آبان ماه سال جاری ۷۸ مبتلا در این استان شناسایی شده اند که همه آنها درمان و از بیمارستان مرخص شده اند، با این حال  ۳۵۲ مبتلای بدون نشانه هم شناسایی و قرنطینه شده اند.

گزارش کمیته بهداشت و سلامت منطقه خودمختار اویغور سینکیانگ چین اعلام کرد: با پایان قرنطینه دو مبتلا در شهر کاشغر که بدون هیچ نشانه شناسایی و قرنطینه شده بودند، آمار مبتلایان به کرونا در منطقه خودمختار چین به صفر رسید.

اگرچه می توان گفت که چین موفق به کنترل شیوع ویروس کرونا شده است اما برخی محدودیت ها همچنین در این کشور به ویژه برخی از استان های شمالی و جنوبی که بتازگی مواردی از کرونا در انها شناسایی شده است وجود دارد. برای مثال مدارس و دانشگاه های سینکیانگ تعطیل شده و اموزش ها در این استان به صورت آنلاین صورت می گیرد.

در سراسر چین همچنان محدودیت هایی مانند رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن، تب سنجی در ورودی مجتمع های مسکونی و قرنطینه دو هفته ای برای مسافران کماکان وجود دارد.

چین از جمله کشورهایی بود که همزمان با درمان مبتلایان به این ویروس، به فکر کشف و تولید واکسن کرونا بود به طوری که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی از ۱۳ مورد واکسنی که در مرحله نهایی آزمایش های بالینی قرار دارند ۶ مورد آن ساخت چین هستند که از این میان دو مورد آن به صورت آزمایشی هم به افراد و بیماران پرخطر تزریق شده است.

پکن همچنین برای معرفی واکسن های در دست ساخت خود به کشورهای دیگر، سعی کرد فازهای دوم و سوم این واکسن را در کشورهای دیگر از جمله برزیل، امارات و بحرین آزمایش کند. همین عامل باعث شد تا این کشورها نیز اقدام به خرید این واکسن کنند به طوری که نخستین محموله این واکسن شامل ۱۲۰ هزار دوز هفته گذشته وارد ایالت سائو پائولو برزیل شد.

سینوفارم یکی از شرکت های پیشرو در تولید و عرضه واکسن کرونا است. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد تا کنون تقریباً یک میلیون نفر واکسن ساخت این شرکت را استفاده کرده اند.

چین برنامه استفاده اضطراری از واکسن کرونا را در ماه ژوئیه آغاز کرد که شامل سه شغل پرخطر از جمله کارگران است. این شرکت همچنین اعلام کرده است هیچ عارضه جانبی جدی از کسانی که واکسن را در موارد اضطراری دریافت کرده اند گزارش نشده است.

با رونمایی از واکسن ضد کرونای شرکت های اروپایی و آمریکایی، شرکت های چینی هم به فکر تسریع در عرضه این واکسن ها افتاده اند که واکسن ساخت شرکت سینوفارم می تواند نمونه نخست آن باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان