//
کدخبر: ۲۸۷۴۷۱ //

مرکل: کرونا تا مدتها زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه کرونا همچنان تا مدتها زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد برای چندمین بار از در پیش رو بودن ماه‌های سخت کرونایی خبر داد.

مرکل: کرونا تا مدتها زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان مجددا در پیامی ویدئویی در روز شنبه ماه های سخت کرونایی را در انتظار شهروندان آلمانی دانسته و گفت: زمستان پیش روی ما چیزهای زیادی از ما طلب خواهد کرد. این ویروس همچنان برای مدتی دیگر زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این بدین مفهوم است که ما همچنان بی دغدغه نمی توانیم با یکدیگر ملاقات کنیم.

وی افزود: در این شرایط امکانات جدید ارتباطی می تواند کمک کننده باشد، اما البته جایگزینی برای ملاقات های شخصی نیست.

به گزارش فرتاک نیوز،مرکل قراراست روز دوشنبه با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان نشستی را درباره تاثیرات قرنطینه ای که از اوایل نوامبر برای مهار کرونا در این کشور اعمال شده است برگزار کند. دولت آلمان اعلام کرده که در حال حاضر امکان کاهش این محدودیت ها وجود ندارد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد : همه ما به افراد مسن و همچنین کسانی که از آن ها مراقبت می کنند مدیونیم. این بیماری زندگی در خانه های سالمندان و اماکن مراقبتی را برای ساکنان آن منزوی تر کرده و شرایط دشوارتری را برای کادر مراقبتی ایجاد کرده است.

مرکل تاکید کرد که محافظت از این افراد در برابر ویروس کرونا ضرورت دارد، اما تنها پاسخ جدایی نیست و اغلب راه هایی برای امکان ملاقات در این اماکن یافت می شود.

وی بر لزوم روند تست گیری های سریع در خانه های سالمندان و بیمارستان ها برای شناسایی سریع مبتلایان تاکید کرده و گفت: به این ترتیب بیماران، ملاقات کنندگان و پرسنل مراقبت و پزشکان در این اماکن بهتر حمایت می شوند.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش کادر درمان و مراقبتی در بیمارستان ها و خانه های سالمندان و گروه های خطر را از اولویت ها برای تزریق واکسن کرونا دانست.

اخیر آمار مبتلایان جدید به کرونا به شدت در آلمان در حال افزایش است و انستیتو رابرت کخ آلمان روز ( جمعه) از ابتلای 23542 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که رکورد تازه ای در آمار مبتلایان روزانه در این کشور محسوب می شود.

در این اوضاع "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان شهروندان را برای کنار آمدن با محدودیت های طولانی مدت در دوران کریسمس آماده می کند.

وزیر بهداشت آلمان اخیرا در سخنانی همچنین از دو برابر شدن شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه تا پایان ماه جاری میلادی خبر داده و گفت: اگر همچنان روزانه حدود 20 هزار ابتلا به کرونا در آلمان وجود داشته باشد و حدود 2 درصد آن ها بین 14 تا 15 روز نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را داشته باشند در ماه نوامبر بیش از 6 هزار بیمار بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه خواهیم داشت.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 781,335 نفر به کرونا مبتلا شده و 12,558 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان