//
کدخبر: ۲۸۷۴۰۰ //

لهستان: همه نشانه‌ها حاکی از این هستند که جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکاست

رئیس جمهوری لهستان گفت، همه نشانه‌ها حاکی از این هستند که جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکاست اما نتایج انتخابات آمریکا هنوز کاملا مشخص نشده است.

لهستان: همه نشانه‌ها حاکی از این هستند که جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکاست

به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه موسسه "تحقیقات ادیسون" اعلام کرد جو بایدن آرای ایالت جورجیای آمریکا را هم به خود اختصاص داده و پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری هر چه بیشتر تثبیت شده و امید دونالد ترامپ برای برگرداندن نتایج از طریق چالش‌های حقوقی و بازشماری‌ها کمرنگ‌تر شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ براساس گزارش یکی از پایگاه‌های خبری لهستان، آندژی دودا، رئیس جمهوری این کشور اظهار کرد: فرآیند انتخابات در آمریکا هنوز تمام نشده است.

او در یک ویدیو کنفرانس برای خوانندگان یکی از روزنامه‌های راستگرای کشورش گفت: تمام نشانه‌ها بر این هستند که جو بایدن، رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود اما این مساله هنوز به طور نهایی حل و فصل نشده است.

انتخاب شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا، ورشو را بعد از آنکه اهمیت زیادی برای روابطش با دونالد ترامپ قائل شد و در جهت تضعیف روابطش با هم‌پیمانان در اتحادیه اروپا بر سر مساله "ارزش‌های دموکراتیک" برآمد، در موقعیت ناخوشایندی قرار داده است.

بایدن در زمان کمپین انتخاباتی، ترامپ را متهم به حمایت از "رهبران مستبد" در جهان کرد و در این میان از لهستان هم نام برد.

آندژی دودا در اظهاراتش گفت، معتقد نیست که روی کار آمدن چهره‌ای جدید در کاخ سفید به معنی بروز مشکل جدی برای لهستان باشد اما او ممکن است نسبت به بایدن دیدگاه‌های متفاوتی درباره برخی مسائل ایدئولوژیکی به دلیل این که دموکرات‌ها یک حزب "چپ-لیبرال" هستند، داشته باشد.

وی افزود: برای سال‌ها در لهستان گزینه محافظه‌کار، حاکم بوده و تفاوت بزرگی در قبال بسیاری از دیدگاه‌های ایدئولوژیکی وجود دارد و باید لحاظ کنید که مناقشات سیاسی – ایدئولوژیکی در نتیجه این وجود خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان