//
کدخبر: ۲۸۷۲۳۲ //

عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۵۳ میلیون نفر

همزمان با رکوردشکنی پی در پی ایالات متحده در ابتلای روزانه به ویروس کرونا، شمار مبتلایان جهانی این بیماری نیز از پنجاه‌وسه میلیون نفر بیشتر شد.

 عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۵۳ میلیون نفر

 برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند صبح امروز (جمعه) از ۵۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۵۳,۰۹۱,۹۸۱ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۱,۲۹۹,۴۰۷ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۳۷,۲۱۲,۸۵۶ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

 

 

در این میان، ایالات متحده آمریکا با ۱۰,۸۷۳,۹۳۶ مبتلا و ۲۴۸,۵۸۵ جان باخته، در صدر کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. این در حالی است که به اذعان رسانه‌های آمریکایی، مسئولان دولتی این کشور به جای رسیدگی به وضع وخیم همه‌گیری در این کشور، مشغول جنگ قدرت و منازعه بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

به گزارش فرتاک نیوز، طبق داده‌های وُرلداُمتر، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۱۶۱,۵۴۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه در این کشور و در جهان از زمان آغاز همه‌گیری است. طی یک روز گذشته نیز ۱,۱۹۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمار این وبگاه مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

 

 

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۰،۵۱ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۶،۴۶ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا هشت میلیون و هفتصد هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با پنج میلیون و هفتصد و هشتاد هزار مبتلا یعنی ۱۰،۹۱ درصد کل بیماران، قرار دارد.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود دوازده میلیون و نهصد هزار مبتلا و نزدیک به ۳۷۲ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا سیزده میلیون و دویست هزار مورد ابتلا و ۳۱۱ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز شمار ابتلای جهانی از ۵۳ میلیون نفر عبور کند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان