//
کدخبر: ۲۸۷۲۰۴ //

کرونا در انگلیس رکورد زد

تازه‌ترین آمار رسمی منتشره در انگلیس نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین حد از زمان شیوع این ویروس رسیده است.

کرونا در انگلیس رکورد زد

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۳۳ هزار و ۴۷۰ تن به این ویروس مبتلا شده‌ و آمار کل مبتلایان به کرونا به یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا نیز در انگلیس به سرعت در حال افزایش است. تاکنون افزون بر ۵۰ هزار و ۳۶۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به کام مرگ رفته و به این ترتیب این کشور به صدر فهرست آمار مرگ و میر در اروپا صعود کرد. 

این آمار قربانیان کرونا در انگلیس در حالی است که دولت این کشور درست یک هفته پیش قرنطینه سراسری را برای دومین بار با هدف مهار این بیماری به اجرا گذاشت. 

به گزارش فرتاک نیوز، محدودیت‌های جدید که عمدتا شامل تعطیلی فروشگاه‌های غیرضروری است به مدت چهار هفته (۲۲ آذر) ادامه خواهد داشت. بر اساس تدابیر جدید دولت، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فعال خواهند بود. منتقدان دولت معتقدند که اعمال قرنطینه کامل به مدت دو هفته، کمک بیشتری به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا می کند.

اما دولت محافظه‌کار بوریس جانسون نگران است که با تعطیلی مدارس، والدین هم خانه نشین شده و اقتصاد کشور بیش از پیش زیان ببیند. 

اکثر داده‌های آماری و گزارش‌های منتشره پس از بحران شیوع ویروس همه گیر کرونا در انگلیس نشان می‌دهد که رکود اقتصادی در تاریخ معاصر این کشور بی‌سابقه و کسری بودجه مشابه دوره جنگ جهانی دوم خواهد بود.

به گزارش تارنمای پارلمان انگلیس رکود ایجاد شده بر اثر کرونا در دوره معاصر تاریخ این کشور بی سابقه است. این گزارش می افزاید اگرچه روند اوضاع به آهستگی به سمت بهتر شدن می رود اما همچنان وضعیت آینده اقتصاد مبهم است. 

این بحران‌ها در حالی به سراغ انگلیس می آیند که این کشور چشم انداز اقتصادی خوبی را در دولت بوریس جانسون ترسیم کرده بود. بیکاری به کمترین مقدار از سال ۱۹۷۱ رسیده بود و بیش از ۳۳ میلیون انگلیسی شاغل بودند. کسر بودجه به زحمت کنترل شده و از ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی در سال ۲۰۰۷ به نزدیک ۲ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده بود. 

به نوشته گاردین بحران کرونا در حالی اقتصاد انگلیس را تحت فشار گذاشته که توقع می رود برگزیت ضربه اقتصادی آن را دو برابر کند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان