//
کدخبر: ۲۷۶۷۱۶ //

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا

جدیدترین اخبار کرونایی نشان می‌دهد که ارتش اسپانیا نیروهای خود را برای مهار کرونا به میدان آورده و مقامات برلین هم برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌ها را ممنوع اعلام کرده اند.

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا

کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه‌های اروپایی است.

تمدید هشدارهای سفر کرونایی آلمان برای 160 کشور

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که دولت آلمان هشدارهای سفر برای توریست ها به دلیل شیوع کرونا را برای 160 کشور خارج از اتحادیه اروپا تا 14 سپتامبر تمدید کرد. این تصمیم در نشست کابینه دولت ائتلافی آلمان که امروز برگزار شد اتخاذ شده است.

مخالفت فرانسه با طرح ماسک مجانی برای دانش آموزان

حدود یک هفته مانده تا بازگشایی مدارس در فرانسه نخست وزیر این کشور با طرح ارائه ماسک مجانی به همه دانش آموزان مخالفت کرده است.

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم خواستار اعمال مجازات ها و جریمه های بیشتر برای نقض کنندگان قواعد کرونایی شده است.

لغو طرح تست اجباری از مسافران در آلمان به دلیل محدودیت ظرفیت تست گیری

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که بعد از پایان تعطیلات و فصل سفرها استراتژی آلمان در گرفتن تست کرونا به وضعیت قبل باز می گردد. وی اعلام کرد که خطر بروز و سرایت این بیماری بعد از پایان تعطیلات دوباره کاهش می یابد.

وی ظرفیت تست گیری ها را در آلمان محدود دانسته و اعلام کرد در حال حاضرخطر ابتلا در آلمان با توجه به کاهش محدودیت ها افزایش پیدا کرده است. وزیر بهداشت آلمان در عین حال اعلام کرد که قواعد قرنطینه ای برای مسافران بعد از تعطیلات با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت و وزرای مربوطه در ایالات آلمان در این باره با هم توافق کرده اند که طرح تست اجباری برای مسافران بعد از پایان تعطیلات تابستان لغو شود.

ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در برلین

مقامات برلین هم اعلام کرده اند که اعتراضات برنامه ریزی شده علیه محدودیت های کرونایی در آخر هفته ممنوع است.

یکی از مسئولین این شهر احتمال رعایت نشدن محدودیت های کرونایی از طرف معترضان را از دلایل این تصمیم مقامات عنوان کرده است.

طرح استفاده اجباری از ماسک در مارسی فرانسه

مارسی به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه در مبارزه با ویروس کرونا اقدامات حمایتی را تشدید می کند. مسئولان این شهر استفاده اجباری از ماسک را در دستور کار قرار داده‌اند. از چهارشنبه شب رستوران ها، کافه ها و بارها در این شهر هم باید در ساعت 11 شب تعطیل شوند. این محدودیت ها تا آخر سپتامبر در این شهر برقرار خواهد بود.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فرانسه در این کشور در عرض 24 ساعت 3304 مورد به کرونا مبتلا شده اند و در مجموع تا به حال بیش از 248 هزار نفر در این کشور از زمان شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ترکیه هم با وجودافزایش موارد ابتلای جدید به کرونا اجازه حضور تماشاچی در استادیوم ها را صادر کرده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از ماه اکتبر مسابقات فوتبال در این کشور می تواند به صورت محدود با حضور تماشاچیان برگزار شود. اخیرا به صورت روزانه حدود 1300 ابتلای جدید به کرونا در ترکیه گزارش می شود.

ارتش برای مهار ویروس کرونا در اسپانیا به میدان می‌آید

با توجه به شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا در اسپانیا حالا ارتش هم برای مهار این ویروس به میدان می آید. نخست وزیر اسپانیا روز گذشته اعلام کرد: در کنار اقدامات دیگر ما روند قطع زنجیره سرایت کرونا را با 2 هزار نیرو تقویت می کنیم. در روزهای اخیر شمار مبتلایان روزانه در اسپانیا به بیش از 3 هزار نفر رسیده است.

درخواست انجمن پزشکی آلمان برای آمادگی نهادهای بهداشتی برای مقابله با موج دوم کرونا

انجمن پزشکی Westfalen-Lippe در آلمان هم از بخش های بهداشت و سلامت آلمان آمادگی برای موج دوم کرونا را درخواست کرده است.

رئیس این نهاد آلمانی اعلام کرده که اگر مرحله دوم بیماری کووید 19 همزمان با فصل شیوع آنفولانزا اتفاق بیافتد باید سیستم بهداشت و درمان خود را برای این شرایط آماده کنند.

وی بر لزوم در پیش گرفتن یک استراتژی هدفمند بخصوص برای مراقبت از افراد و گروه های سنی آسیب پذیرتر تاکید کرده و افزایش شمار مبتلایان جدید در این کشور را علامتی هشدار دهنده دانسته است.

پیش بینی وقوع موج دوم کرونا در فرانسه

یکی از مشاوران دولتی فرانسه هم پیش بینی کرده است که این کشور در ماه نوامبر با موج دوم کرونا مواجه شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای حدود 1576 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است.

تشدید محدودیت‌ها در ترکیه

با توجه به افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در ترکیه محدودیت ها در این کشور تشدید می شود. رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است همه نهادهای دولتی باید به صورت شیفتی و یا از خانه کار کنند. وزارت کشور ترکیه اعلام کرده است که در 14 استان برگزاری مراسمات و جشن های نامزدی ممنوع بوده و جشن های عروسی به یک ساعت محدود شده است.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

به گزارش فرتاک نیوز؛ جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 420809 نفر به کرونا مبتلا شده و 28872 تفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 326614 نفر به کرونا مبتلا شده و 41433 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 260298 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35441 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 244854 نفر به کرونا مبتلا شده و 30528 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 236117 نفر به کرونا مبتلا شده و 9336 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان