//
کدخبر: ۲۸۶۷۱۴ //

مرکل: اروپا باید برای امنیت خود اقدامات بیشتری انجام دهد

صدراعظم آلمان با تاکید بر لزوم همکاری «شانه به شانه» واشنگتن و برلین در مسائل مختلف، خواستار اقدامات بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تقویت امنیت این منطقه شد.

مرکل: اروپا باید برای امنیت خود اقدامات بیشتری انجام دهد

در ادامه واکنش‌های جهانی به ارزیابی رسانه‌های آمریکا مبنی بر پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار همکاری نزدیک دو کشور شد.

به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله»، مرکل امروز (دوشنبه) طی اولین سخنرانی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ضمن ابراز امیدواری به بازگشت روابط قدرتمند بین واشنگتن و برلین، گفت: «او تجربه زیادی درباره آلمان و اروپا دارد. دوستی بین کشورهای ما، آزمون زمان را پشت سر گذاشت».

به گزارش فرتاک نیوز، وی با بیان اینکه آلمان و اروپا باید مسئولیت بیشتری در روابط با آمریکا بپذیرند، توضیح داد: «آلمان شانه به شانه کنار آمریکا برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، تغییرات اقلیمی و تروریسم جهانی می‌ایستد».

بر این اساس، صدراعظم آلمان ضمن اشاره به عضویت هر دو کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، اظهار داشت: «ما ارزش‌ها بنادین و منافع مشترک داریم. ما آلمان‌ها و ما اروپایی‌ها می‌دانیم که باید مسئولیت بیشتری در این همکاری در قرن ۲۱ بپذیریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل با لازم دانستن پذیرش اینکه اروپا باید امنیت خودش را به دست بگیرد، تصریح کرد: «آمریکا مهمترین متحد ما هست و خواهد بود. اما از ما انتظار هست که اقدامات قوی‌تری برای حفظ امنیت خود انجام دهیم و از عقاید خود در جهان دفاع کنیم».

همزمان، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز گفت پیروزی پیش‌بینی‌شده بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، فرصت‌ احیای توافق هسته‌ای ایران را که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، ایجاد می‌کند.

شامگاه شنبه بود که بود که رسانه‌های آمریکایی از جمله «سی‌اِن‌اِن»، «فاکس‌نیوز»، «سی‌بی‌اِس‌»، «آسوشیتدپرس» و «نیویورک‌تایمز» با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان