//
کدخبر: ۲۷۰۹۸۴ //

مرکل: هنوز اختلافات زیادی درباره بسته اقتصادی کرونا بین اعضاء وجود دارد

صدر اعظم آلمان در آستانه برگزاری نشست سران اروپا با اشاره به اینکه همچنان اختلاف نظر بین اعضاء درباره بسته اقتصادی کرونایی اروپا بسیار زیاد است گفت: انتظار مذاکرات بسیار دشواری در این باره را دارد.

مرکل: هنوز اختلافات زیادی درباره بسته اقتصادی کرونا بین اعضاء وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان درباره چشم انداز موفقیت اجلاس مالی سران اتحادیه اروپا که امروز و فردا در بروکسل برگزار می شود موضع محتاطانه ای اتخاذ کرده و تاکید کرد که انتظار مذاکرات بسیار بسیار دشواری را در این نشست دارد.

وی امروز ( جمعه) در سخنانی در برلین اظهار داشت: مواضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار بسیار با هم متفاوت است و برای یک توافق به آمادگی واقعا بالایی نیاز است.

مرکل تاکید کرد که در این شرایط نمی تواند پیش بینی کند که آیا این بار کشورها به توافقی درباره بسته اقتصادی کرونایی اتحادیه اروپا خواهند رسید.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اولین باراز زمان شیوع بحران کرونا امروز و فردا در نشستی در بروکسل برای توافق درباره چارچوب های مالی آینده اتحادیه اروپا گرد هم می آیند.

کمیسیون اروپایی یک طرح کمکی 750 میلیون یورویی را برای کمک به اقتصاد های آسیب دیده بر اثر بحران کرونا اختصاص داده که حدود 500 میلیون یورو به عنوان وام بلاعوض و 250 میلیون یورو هم به عنوان وام به آن ها پرداخت می شود. کشورهای هلند، سوئد، دانمارک و اتریش مخالف دادن کمک های بلاعوض به کشورهای بحران زده هستند.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی درباره شکست نشست اتحادیه اروپا در این باره هشدار داده است. وی در آستانه آغاز گفتگوها در این باره در بروکسل گفت: همه دنیا نگاه می کنند تا ببینند آیا ما می توانیم مشترکا در برابر این بحران بایستیم و بر بحران اقتصادی مرتبط با این بیماری غلبه کنیم.

وی همچنین گفت که مردم اروپا انتظار یک راه حل را از این نشست دارند چرا که جایگاه های شغلی آن ها در معرض خطر قرار دارد. فون در لاین شهروندان را همچنان در معرض خطر ویروس کرونا دانسته و گفت: ما باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در این مذاکرات خیلی چیزها در معرض خطر قرار دارد. امروز فوق العاده اهمیت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان