//
کدخبر: ۲۸۵۴۲۵ //

صهیونیست‌ها در تلاش برای به بردگی کشیدن ملت‌ها هستند

نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به روند عادی سازی روابط بسیاری از کشور‌ها با اسرائیل گفت: صهیونیست‌ها در تلاش برای به بردگی کشیدن ملت‌ها هستند.

صهیونیست‌ها در تلاش برای به بردگی کشیدن ملت‌ها هستند

نوری المالکی طی سخنرانی خود در مراسم سالروز میلاد رسول اکرم (ص) و سالگرد تاسیس حزب الدعوه کشور عراق با اشاره به اعتراض‌ها در این کشور و نفوذ خرابکاران اظهار کرد: خرابکاران برای وارد کردن خدشه به چهره متمدنانه عراق وارد عمل شده اند، اما تظاهرکنندگان در حقیقت همان فرزندان ما هستند.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین عراق با بیان این موضوع که سازمان‌های خارجی وضعیت عراق را با دقت زیر نظر دارند و دل به خرابکاری و ویرانی بسته اند، تاکید کرد: از این رو نباید گذاشت تا جامعه طمعه سازمان‌های اطلاعاتی شود که خواهان ضربه زدن به عراق هستند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی ضمن انتقاد از به تعطیلی کشاندن زندگی عادی مردم با پوشش تجمع و تحصن این سوال را مطرح کرد که آیا فلج کردن زندگی و اخلال در ساعات کاری در عراق یک رویکرد متمدنانه محسوب می‌شود؟

المالکی در ادامه اظهارات خود به روند عادی سازی روابط حکام عرب با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: شماری از کشور‌های عربی درحال رقابت برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و برخی حکام کشور‌های عربی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای حفظ پست و مناصب خود متوسل شده اند.

نخست وزیر پیشین عراق با بیان اینکه اسرائیل بزودی از صحنه وجود محو خواهد شد، گفت: اسرائیل هر چه می‌سازد، به مسلمانان باز می‌گردد.

وی در ادامه بار دیگر نسبت به نفوذ توطئه‌های غربی در جوامع اسلامی هشدار داد و خطاب به برخی سران عربی و اسلامی بیان کرد: صهیونیست‌ها در تلاش برای به بردگی کشیدن ملت‌ها هستند.

المالکی با بیان اینکه صهیونیست‌ها دل به عادی سازی روابط با کشوری شیعی بسته اند، تاکید کرد: این امر هرگز محقق نخواهد شد.

نخست وزیر پیشین عراق در ادامه با اشاره به عملکرد حزب الدعوه اسلامی این کشور بیان کرد: این حزب با افکار منحرف در عراق مقابله کرد و توانست آن را شکست دهد.

وی همچنین اشاره‌ای به کتاب‌های تالیف شده شهید صدر داشت و گفت: اگر آنچه شهید صدر به ما ارایه کرد، نبود ما نمی‌توانستیم با افکار مارکسیستی مقابله کنیم.

المالکی ادامه داد: جامعه ما در برابر توطئه‌هایی که می‌خواهد به کشورمان ضربه بزند، مقاومت می‌کند، اما نیاز به راهبرد‌های دیگری داریم که به آن‌ها در خانه خودشان هجوم ببریم.

نخست وزیر پیشین عراق با بیان اینکه ما اهانت «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را به شدت محکوم می‌کنیم، از سکوت اغلب جهان در قبال این اهانت به شدت انتقاد کرد و گفت: ابراز تاسف می‌کنیم که برخی حکام عرب هیچ حرکتی از خود در قبال اهانت به پیامبر اکرم (ص) نشان ندادند.

المالکی در ادامه ضمن تقدیر از اعتراض‌ها و موج محکومیت اهانت مکرون از جانب ملت‌ها ستایش گفت: این ملت‌های عرب و غیر عرب بودند که در قبال این اهانت فرانسه تجمع و تظاهرات کرده و آن را محکوم کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان