//
کدخبر: ۲۸۴۶۴۶ //

بایدن روسیه را تهدیدی جدی برای آمریکا دانست

کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت، بر این باور است که روسه بزرگترین تهدید علیه آمریکا در عرصه بین‌المللی است.


بایدن روسیه را تهدیدی جدی برای آمریکا دانست

جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی.بی.اس در پاسخ به این که کدام کشور خطرناکترین برای آمریکاست، گفت: خوب فکر می‌کنم که بزرگترین تهدید برای آمریکا در حال حاضر از نظر نقض امنیت و ائتلاف ما، روسیه است. دومین اینکه، فکر می‌کنم که بزرگترین رقیب هم چین است و اینکه بستگی به نحوه مدیریت ما دارد که تعیین می‌کند ما رقیب هستیم یا در نهایت در یک رقابت جدی‌تر در رابطه با زور قرار می‌گیریم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی همچنین به این مساله اشاره کرد که سیاست‌های کنونی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک خطر جدی و چشمگیر برای آمریکا از نظر جهانی است: "ببینید او چه کرده است. او همه دیکتاتورها را قبول کرده و حرف آنها را پذیرفته و برای دوستانش مشکل آفرین است. این رویکرد کاخ سفید به افزایش زرادخانه موشکی کره شمالی و نزدیکتر شدن ایران به داشتن مواد شکاف پذیر برای داشتن سلاح اتمی بیش از هر زمان دیگری منجر شده است. ترامپ باعث شده تا متحدان ما در ناتو از ما رو برگردانند چون دیگر روی ما حساب نمی‌کنند."

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا سوم نوامبر برگزار می‌شود. در سراسر این کشور، شهروندان آمریکایی پای صندوق‌های رای می‌روند تا ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان، ۳۵ سناتور از ۱۰۰ سناتور و رئیس جمهوری و معاونش را انتخاب کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بایدن، از حزب دموکرات به دنبال کسب این سمت هستند. بعلاوه، رای دهندگان برای تعیین ۱۳ فرماندار منطقه‌ای و ایالتی و تعدادی دیگر از انتخابات محلی پای صندوق‌های رای می‌روند.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنین گفت، بر این باور است که مسکو می‌تواند مغز متفکر کمپین اطلاع رسانی نادرست علیه وی پیش از انتخابات سوم نوامبر باشد.

بایدن در پاسخ به این که آیا افشای اطلاعات از لپ تاپ پسرش هانتر مرتبط با تلاش‌ها برای گسترش و اشاعه اطلاعات نادرست از سوی روسیه است، گفت: طبق آنچه من خوانده و می‌دانم، جامعه اطلاعاتی به رئیس جمهور هشدار داده است که رودی جولیانی از روس‌ها اطلاعات نادرست دریافت می‌کرده است و ما می‌دانیم که روس‌ها سخت تلاش می‌کنند تا درباره جو بایدن اطلاعات نادرست اشاعه کنند.

در اواسط اکتبر سال جاری میلادی، نیویورک پست پیام‌های شخصی به دست آمده از لپ تاپ هانتر بایدن را منتشر کرد. این پیام‌ها نشان می‌دهد که پسر جو بایدن احتمالا نشستی را بین پدرش وقتی که معاون اوباما بود و نماینده‌ای از کمپانی هلدینگ انرژی اوکراینی بوریسما ترتیب داد. هانتر بایدن در آن زمان عضوی از هیات مدیره این کمپانی بود. جو بایدن همچنین خواستار برکناری و اخراج ویکتور شوکین، دادستان کل اوکراین شده بود که تحقیقاتی را درباره این کمپانی انرژی انجام می‌داد. این ارتباطات دلیلی برای جمهوری خواهان است که بایدن و پسرش را به فساد متهم کنند.

۱۹ اکتبر، جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفته بود که جامعه اطلاعاتی این کشور دلیلی ندارد که باور کند مساله فساد مربوط به پیام‌های هانتر بایدن و ایمیل‌هایش بخشی از کمپین اشاعه اطلاعات نادرست از سوی روسیه است. نمایندگان وزارت خارجه آمریکا، اف.بی.آی، وزارت دادگستری و شخص ترامپ نیز ایده‌های مشابهی را مطرح کردند.

مساله مداخله احتمالی در انتخابات آمریکا به صورت منظم در چارچوب ادعای مطرح شده از سوی مقام‌های آمریکایی مبنی بر دست داشتن روسیه در چنین اقداماتی مطرح شده است. مسکو این اتهامات را رد کرده است. در فوریه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو همزمان با نزدیک شدن روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مطرح شدن چنین ادعاهایی بسیار متاسف است.

به گفته پسکوف، این ادعاها هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان